افزایش پیج اتوریتی


۱.افزایش بک لینک های پیج


بک لینک ها بهترین راه برای افزایش پیج اتوریتی هستند . اگر یک پیج تعداد زیادی بک لینک از سایت های دیگر داشته باشد ، پیامی مثبت است برای موتور های جستجو مانند گوگل . گوگل بیشتر از قبل شروع میکند به اعتماد کردن به پیج شما چون خیلی از سایت ها به محتوای پیج شما اطمینان کردند . ( به پیج بک لینک دادند )

در این مقاله میتوانید نکات ساخت بک لینک در سال ۲۰۱۶ را مطالعه کنید .

۲.لینک های دورن سایتی خود را بهینه کنید 


لینک های دورن سایتی یا داخلی در افزایش پیج اتوریتی تاثیر دارند . اگرچه ترافیکی که از یک لینک داخلی با پیج رنک پایین دریافت میکنید خیلی مهم نیست ولی اینکار بهتر از کاری نکردن است . سعی کنید در صفحه هایی با اهمیت بالا مانند صفحه اصلی و … لینک داخلی درست کنید .

۳.لینک های خارجی را کم کنید


به یاد داشته باشید هر لینک خارجی ( از سایت های دیگر ) که درون سایتتان قرار میدهید از آتوریتی سایتتون کاسته خواهد شد . این موضوع برای لینک هایی که درون محتوا و یا در کامنت هستند نیز صدق میکند .

۴.لینک های از دست رفته را احیا کنید ( خطاهای ۴۰۴ )

برای پیدا کردن لینک های ۴۰۴ از گوگل وبمستر استفاده کنید و وقتی که این لینک ها را پیدا کردید آنها را به صفحه ی مرتبط و یا صفحه اصلی سایت ریدایرکت ۳۰۱ کنید.

۵.زنجیره های ریدایرکت ( Redirect Chains ) را پیدا کنید و از بین ببرید 


بعضی وقتا مشکلات ساده ای درست جلوی روی ما هستند .Redirect Chains یکی از اون مشکلات سادست که حل آن میتواند آتوریتی سایت را افزایش دهد .

این زنجیره نباید طولانی باشد ، بجای چند حلقه ریدایرکت کردن پیج ها به هم فقط پیج اول و آخر را ریدایرکت کنید .

۶.تغییر ریدایرکت ۳۰۲ به ۳۰۱


ریدایرکت ۳۰۲ اتوریتی را به آدرس جدید منتقل نمیکند ، بنابراین از آتوریتی سایتتان کاسته میشود . بنابراین همه ریدایرکت های ۳۰۲ را به ۳۰۱ تغییر دهید .

۷.افزایش رسانه ها یا شبکه های اجتماعی


این یک الگوریتم جدید در موتور های جستجو هست که در حال پذیرفته شدن نیز است . موتور های جستجو شروع میکنند به وزن کردن آتوریتی سایت شما به وسیله تعداد رسانه های اجتماعی و تعداد عضو های آنها ( صرفا فقط تعداد عضو شبکه های اجتماعی مهم نیست بلکه فعال بودن آنهاست که اهمیت دارد ) .به عنوان مثال: توییت های پربازدید ،لایک ها ، تگ ها و … که یک پیج در شبکه های اجتماعی بدست می آورد یک بازخورد مثبت میفرستد برای موتور های جستجو مانند گوگل .

سعی کنید از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، گوگل پلاس ، توییتر و … استفاده کنید و سپس مشاهده خواهید کرد که پیج آتوریتی شما افزایش خواهد یافت .

۸.محتوای سایت خود را بهبود بخشید


محتوا مهمترین چیز بین همه این فاکتورهاست . اما یک حقیقت راجع به موارد بالا وجود دارد اونم اینکه ، یک محتوای خوب بدون پشتیبانی تاثیری در اتوریتی نخواهد داشت ، اگرچه موتور های جستجو تمایل دارند ابتدا رنک محتوای با کیفیت شما را افزایش بدهند .

محتوای شما باید مهم ، با کیفیت و یکتا باشد ( کپی نشده باشد ) تا مورد توجه موتورهای جستجو قرار بگیرد . همچنین محتوای شما باید در بردارنده کلمات کلیدی مناسب برای بهبود رنک شما در موتورهای جستجو باشد . که همین امر موجب افزایش آتوریتی پیج شما خواهد شد.

۹.پایین نگه داشتن نرخ خروج ( Bounce Rate )


بعد از اینکه تمام فاکتورهای بالا را رعایت کردید ، گوگل و دیگر موتورهای جستجو میخواهند میزان اعتماد و اطمینان کاربران به سایت شما را بررسی کنند .

آیا بازدید کنندگان در پیج مورد نظر می مانند ( سپری کردن یک زمان معقول برای بهره مندی از مطالب پیج ) یا همان لحظه اول پیج را ترک میکنند ؟

پیجی که بازدیدکننده های آن بلافاصله بعد از ورود پیج را ترک کنند دارای نرخ خروج ۱۰۰ % است .

شما باید محتوای خوب و مفیدی داشته باشید تا بازدید کننده کامل متن یا محتوای شما را بررسی کند . از این راه گوگل اعتبار پیج شما رو تایید و پیج اتوریتی شما افزایش پیدا خواهد کرد .

این ها راه های ساده ای برای افزایش آتوریتی سایت هستند که متاسفانه خیلی از ماها رعایت نمیکنیم .

 


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





کپی برداری از مطالب فقط با ذکر نام EasyToLearn.ir مجاز می باشد.

تا 20 لینک وارد کنید (هر لینک بایستی در سطر جداگانه وارد شود)


اتوریتی یکی از موضوعات رایج و مهمی است که متخصصان سئو با آن روبرو هستند. بیشتر استراتژی های سئو همچون ایجاد محتوای با کیفیت و لینک بیلدینگ تنها به منظور بهبود اتوریتی انجام  می‌شوند. با اینحال اتوریتی به تنهایی نمی‌تواند دیده شدن سایت در موتورهای جستجو را تضمین کند. ارتباط صفحه با کوئری جستجو شده نیز بسیار مهم است، اما بی شک اتوریتی نشانگر عملکرد خوب سئو است.

هنوز هم دوست دارید اتوریتی صفحه خود را به دست آورید؟ خوب این یکی از فاکتورهای رتبه بندی است که در اصل برای یک هر صفحه به صورت جداگانه محاسبه می گردد. اتوریتی صفحه واژه ای است که برای اولین بار توسط شرکت MOZ معرفی شد و در حقیقت توانایی و ظرفیت تخمین زده شده رتبه بندی یک صفحه است.

خوب حتما از خودتان می پرسید اتوریتی خوب چیست. هر چقدر اتوریتی صفحه بالاتر باشد ظرفیت و توانایی آن صفحه برای رتبه بندی در موتورهای جستجو به خصوص گوگل افزایش پیدا می کند. بنابراین بررسی اتوریتی صفحه به کمک این ابزار می تواند ایده خوبی در مورد قدرت صفحات شما در میان رقبا را نشان دهد و تلاشی که باید در حوزه سئو انجام دهید را بیان نماید. زمانی که ایده ای در مورد اتوریتی صفحه داشتید یک سوال به ذهنتان خطور می‌کند و آن هم این است که چگونه آن را پیدا کنیم. برای اینکار به یک ابزار شناخته شده و معروف نیاز دارید. خوشبختانه شما می توانید این ابزار را به راحتی پیدا کنید. این ابزار همانند یک ابزار جادویی کار می کند و امتیاز پیج اتوریتی را در عرض چند ثانیه نمایش می‌دهد. اگر سایتی دارید، دانستن پیج اتوریتی برایتان ضروری است.

اندازه گیری های متعدد مستقیم و غیر مستقیم بر روی اتوریتی وجود دارد که توسط MOZ ایجاد شده است. دو مورد از اتوریتی های مهمی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد اتوریتی صفحه (Page Authority) و اتوریتی دامنه (Domain Authority) است. اگر  در این صفحه هستید و قصد دارید ابزار بررسی page authority را مورد استفاده قرار دهید حتما تفاوت بین پیج اتوریتی و دامین اتوریتی را می دانید. با اینکه اتورینی قدرت رتبه بندی یک صفحه را نشان می دهد اتوریتی دامنه سنجشی برای دیده شدن و قدرت رتبه بندی کل دامنه یا زیر دامنه است. شما می توانید به کمک ابزار بررسی دامین اتوریتی امتیاز اتوریتی دامنه خود را ببینید.

شما قربانی پیج اتوریتی پایین هستید و می‌خواهید آن را افزایش دهید؟ خوب جایی آمده اید! اجازه دهید برخی از روش های موجود برای بهبود اتوریتی صفحه را با هم مرور کنیم.

ایجاد صفحه بر روی دامنه ای که دامین اتوریتی بالایی دارد باعث افزایش اتوریتی صفحه نیز می‌شود. مطمئن شوید که محتوای صفحه ارائه شده بسیار مرتبط است و عاری از دزدی ادبی است. اطمینان حاصل نمایید که صفحه شما به خوبی برای سئو بهینه سازی شده و کاربردی است. لینک دهی داخلی به صفحه باید مدنظر قرار گیرد. تا جایی که می توانید لینک های با کیفیت به دست آورید. لینک با کیفیت از سایت های مرتبط و با اتوریتی بالا به دست می آید. فراموش نکنید که هر نوع لینک بدی که ممکن است به سایت‌تان اشاره کند را پاک کنید. به طور منظم رتبه اتوریتی صفحه را به کمک این ابزار بررسی کنید.

همانطور که می دانید ابزارهای متعددی برای بررسی اتوریتی صفحه وجود دارد. خوب سوال اینجاست که چرا باید از ابزار ما استفاده کنید؟ نیازمندی ها و راحتی کاربران همیشه جزو اولویت های برتر ما بوده است. ما ابزار قابل اعتماد، سریع و عاری از خطایی را در اختیار شما قرار می دهیم. نه تنها می توانید به راحتی و با سرعت کار خود را انجام دهید بلکه این ابزار رایگان است. علاوه بر این کارکرد ساده ای دارد. از همه مهمتر اینکه با کمک این ابزار به راحتی می‌توانید پیج اتوریتی را به صورت همزمان برای 20 صفحه خود محاسبه کنید.

در میان ابزارهای بی شماری که برای بررسی اتوریتی صفحات وجود دارد ما تضمین می کنیم که این ابزار راحت ترین و ساده ترین ابزاری است که تا به حال دیده اید. شما می توانید از این ابزار برای بررسی امتیاز خود استفاده کنید. کافیست آدرس صفحه مورد نظر را وارد کنید. این ابزار اتوریتی صفحه موردنظر را نشان می‌دهد. همچنین می توانید تعداد دامنه های روت لینک دهنده و نیز کل لینک های اشاره کننده به هر صفحه را پیدا کنید. حالا بهتر است خودتان این ابزار را امتحان کنید و بازخوردتان را از این ابزار در اختیار ما قرار دهید.

 


از زمانی که گوگل پیج رنک را آپدیت نکرد معیار های مختلفی برای شناخت سایت های قوی از دیگر سایت ها مشخص شد.


بالا بودن این معیار نشان از کیفیت، برتری و اطمینان موتور های جستجو به سایت شما میباشد.

هزاران سایت آموزش سئو و راهکار های آن وجود دارد و ما الان میدانیم که کدام یک به بهترین شکل کار میکند و کدام یک جواب نمیدهد.

پیج آتوریتی  یکی از مواردی است که برای سنجش سئو سایت و رتبه وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد. این نمره معمولا در مقیاس ۱۰۰ می باشد و توسط شرکت moz ارائه شده است.

 


پس با نکات زیر همراه شما هستیم:


بک لینک ها بهترین راه برای افزایش پیج اتوریتی هستند.

اگر یک پیج تعداد زیادی بک لینک از سایت های دیگر داشته باشد، پیامی مثبت است برای موتور های جستجو مانند گوگل. گوگل بیشتر از قبل شروع میکند به اعتماد کردن به پیج شما چون خیلی از سایت ها به محتوای پیج شما اطمینان کردند. ( به پیج بک لینک دادند )

لینک های دورن سایتی یا داخلی در افزایش پیج اتوریتی تاثیر دارند.

اگرچه ترافیکی که از یک لینک داخلی با پیج رنک پایین دریافت میکنید خیلی مهم نیست ولی اینکار بهتر از کاری نکردن است.

سعی کنید در صفحه هایی با اهمیت بالا مانند صفحه اصلی و … لینک داخلی درست کنید.

به یاد داشته باشید هر لینک خارجی (از سایت های دیگر) که درون سایتتان قرار میدهید از آتوریتی سایتتان کاسته می شود.

این موضوع برای لینک هایی که درون محتوا و یا در کامنت هستند نیز صدق میکند.

برای پیدا کردن لینک های ۴۰۴ از گوگل وبمستر استفاده کنید و وقتی که این لینک ها را پیدا کردید آنها را به صفحه مرتبط و یا صفحه اصلی سایت ریدایرکت ۳۰۱ کنید.

بعضی وقتا مشکلات ساده ای درست جلوی روی ما هستند.

Redirect Chains یکی از اون مشکلات ساده است که حل آن میتواند آتوریتی سایت را افزایش دهد.

این زنجیره نباید طولانی باشد ، بجای چند حلقه ریدایرکت کردن پیج ها به هم فقط پیج اول و آخر را ریدایرکت کنید.

 


سربلند باشید.


خوشحالیم که در خدمتتان هستیم.


 


منابع


skillema.ir


seonab.com


 


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه




وبسایت





سلام برای اطلاع از شرایط درج تبلیغات و نحوه تبلیغات در وبلاگ…

[…] ساب دامین تعریف کنیم. نحوه ایجاد ساب دامین را از م…

سلام جناب ایمانی ازتون متشکریم که نظرتونو برای ما ارسال کردی…

[…] کلی و نحوه ایجاد پارک دامنه را میتوانید از مقاله آ…

والله ما که راضی هستیم. ازتون هم تشکر میکنم بخاطر پشتیبانی س…

[…] نصب یک محتوا نویس میتوانید از مقاله آموزش آموزش نص…

[…] هاست سی پنل میباشد که میتوانید با استفاده از آموزش…

سلام حتما در اولین فرصت ترفندهای بیشتری رو قرار خواهیم داد…

باز هم از این آموزش ها بزارید . جالب بود…


[…] صورتی که بخواهید دامنه دایرکت ادمین رو تعویض کنید…

وبلاگ ایرانی طرح متفاوت ترین مرکز آموزش مجازی می باشد که قادر به ارائه آموزش هایی مرتبط با تخصص های وبمستران ایرانی می باشد . در وبلاگ ایرانی طرح هر آنچه برای راه اندازی و نگهداری یک وب سایت نیاز دارید را خواهید یافت.


پیج آتوریتی معیاری است که قدرت یک دامنه، یک صفحه و زیر دامنه ها در موتورهای جستجو را مشخص می کند.

پیج آتوریتی و دامین آتوریتی از عدد ۱۰۰ مشخص می شود. (مانند ۲۳٫۴۵) مسلماً هر چه عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، نشان دهنده قدرت بیشتر دامنه و صفحه در موتورهای جستجو است. برای افرادی که به پیج رنک عادت کرده اند، شاید بتوان گفت که با تقسیم عدد پیج آتوریتی و دامین آتوریتی بر ۱۰ بتوان معادل پیج رنک آن را بدست آورد. (مثلاً پیج آتوریتی ۲۳٫۴۵ شاید معادل پیج رنک ۲ گوگل باشد)


سایت اصلی بدست آوردن عدد پیج آتوریتی و دامین آتوریتی

https://moz.com/researchtools/ose/links


PA همان Page Authority یا پیج آتوریتی است و DA نیز همان Domain Authority یا دومین آتوريتی است.

بک لینک و یا در زبان اصلی خود Backlink به معنای پیوندهای پشتوانه است. به عبارت ساده تر بک لینک عبارت است از لینک سایت شما در سایر سایت ها و وبلاگها. شما احتمالا روزانه چندین بار از گوگل (پربازدیدترین محبوب ترین و قوی ترین موتور جستجوی جهان) بازدید کرده اید و توسط آن به دنبال سایت مورد نظر خود گشته اید. آیا تاکنون به این فکر کرده اید که وقتی در کادر جستجوی گوگل مثلا “فروشگاه اینترنتی” را جستجو می کنید ، گوگل نتایج را بر چه اساس دسته بندی و مرتب می کند؟ بر چه اساس یکی رتبه اول و دیگری رتبه دهم در نتایج جستجو دارد؟ گوگل سایت ها را بر اساس اعتبار آنها در دنیای وب مرتب می کند و مهمترین راه برای اینکه گوگل بداند کدام سایت دارای اعتبار و اهمیت بیشتری نسبت به سایرین هست نگاه به عواملی از جمله تعداد بک لینک های سایت ها می کند.

بک لینک لینک هایی شناخته میشود که هر صفحه در وب به وب سایت و یا یک صفحه ی مخصوص فرستاده شود. بک لینک میتواند از یک وب سایت باشد .. بک لینک به شما کمک میکند که اطلاعات خود را در دیگر سایت ها بررسی و ارزیابی کنید. برای افزایش ورودی و پیچ رنک گوگل سایت تان باید بک لینک تهیه نمایید تا گوگل به سایت شما اهمیت داده و در موتورهای جستجو سایت شما محبوب شود. اگر نیاز دارید کلمه های خاص سایت شما در گوگل بیشتر دیده شود هم اکنون با خرید بک لینک در صدر نتایج جستجوی گوگل باشید

برای درک بهتر بک لینک نیاز به معرفی انوع لینک های موجود در سایت میباشد به طور کلی لینک ها در هر وب سایت به ۲ دسته تقسیم میشوند:

۱) لینک های Follow : این دسته از لینک ها بسیار مفید میباشند و همین لینک های منجر به ایجاد بک لینک میشوند. در این نوع لینک ها به اسپایدر دستور داده میشود که ادرس را دنبال کند. مورد استفاده ی این نوع لینک ها اشاره به صفجات داخلی در خود وب سایت مباشد و یا تبادل لینک. اگر سایتی با سایت دیگری تبادل لینک کند به طور معمول باید بدین گونه باشد که لینک های درج شده Follow باشد این فانون نمیباشد بلکه یک قرار داد نانوشته در تبادل لینک میباشد.

۲) لینک های Nofollow : در مقابل لینک های Follow این دسته از لینک ها قرار دارند. بدست اوردن بک لینک از این نوع لینک ها غیرممکن میباشد زیرا دستور صادر شده از طرف این نوع لینک ها به موتورهای جستوجو به صورت زیر میباشد که نباید ادرس ذکر شده را دنبال کرد و این ادرس فقط برای ذکر منبع و موارد این چنینی میباشد.

در بیانی ساده پیج رنک (PageRank) سیستمی است که با الگروتیم های پیچیده میزان نفوذ و قدرت یک صفحه وب را بر اساس معیارهایی که عمدتا بر میزان لینک های ورودی تکیه دارد، محاسبه می کند و امتیازی برای آن صفحه در نظر می گیرد (این امتیاز در موتور جستجوی گوگل بین ۰ تا ۱۰ است)، هر چند این سیستم ابتدا توسط گوگل پایه گذاری و به کار گرفته شد، اما امروزه بیشتر موتورهای جستجوی معروف کم و بیش از آن پشتیبانی می کنند.

محاسبه پیج رنک بر اساس ارزش لینک های ورودی از سایت یا وبلاگ مبداء انجام می شود، به فرض اگر صد صفحه با پیج رنک ۰ شما را لینک کنند، شاید ارزش آن معادل دریافت یک لینک از یک صفحه با پیج رنک ۲ باشد، لذا میزان صفحاتی که لینک می دهند چندان مهم نیست (هر چند هرچه قدر این مقدار بیشتر باشد در نهایت بهتر است)، بلکه پیج رنک فعلی آنها است که باعث افزایش رتبه شما می شود، به یاد داشته باشیم، صفحاتی که به تعداد زیادی لینک خروجی می دهند، به همان نسبت ارزش لینک هایشان کاهش می یابد، به فرض اگر سایتی پیج رنک ۶ داشته باشد اما به تعداد زیادی صفحه دیگر لینک خروجی دهد، ارزش آن برابر با سایت مشابه نیست که مثلا تنها به چند لینک بسنده کرده است (ارزش لینک های سایت اخیر خیلی بیشتر است).

دیدگاه



Current [email protected] *


Leave this field empty


پیج اتوریتی (Page Authority) و دامین اتوریتی (Domain Authority) که به اختصار آن‌ها را با PA و DA نیز نمایش می‌دهند، پارامترهایی هستند که روز به روز به اهمیت آن‌ها افزوده می‌شود و در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین پارامترها در بررسی وضعیت سئوی وب سایت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم به آشنایی با این دو پارامتر پرداخته و روش افزایش اتوریتی سایت را به شما آموزش دهیم.

با غیرفعال شدن امکان مشاهدۀ پیج رنک گوگل، کاربران به دنبال معیار دیگری برای سنجش میزان قدرت و اعتبار وب سایت خود بودند. شرکت Moz.com که سایتی معتبر و شناخته‌شده در زمینۀ سئو و بهینه سازی سایت است، دو فاکتور به نام‌های پیج اتوریتی (Page Authority) و دامین اتوریتی (Domain Authority) معرفی کرد که به ترتیب بیانگر قدرت صفحه و قدرت دامنۀ هر وب سایت هستند. این دو پارامتر می‌توانند عددی بین ۱ تا ۱۰۰ داشته باشند و هرچه این عدد به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، در دامین اتوریتی نشان‌دهندۀ قدرت بالاتر دامنه و در پیج اتوریتی نشان‌دهندۀ قدرت بالاتر آن صفحه از وب سایت است.

اما ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که پیج اتوریتی و دامین اتوریتی به چه معنا هستند؟

همانطور که اشاره شد، وب سایت Moz با استفاده از الگوریتم‌های خود، تمامی وب سایت‌های جهان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و بر اساس پارامترهایی که در الگوریتم خود تعریف کرده است، به هر صفحه از وب سایت‌ها عددی بین ۱ تا ۱۰۰ را اختصاص می‌دهد. احتمالا حدس زده‌اید که Page Authority بیانگر قدرت هر صفحه از وب سایت است و طبیعتا پیج اتوریتی صفحات مختلف یک وب سایت باهم متفاوت هستند. 

معمولا در میان صفحات مختلف یک سایت، صفحه اصلی دارای بالاترین پیج اتوریتی (PA) است. البته ممکن است در وب سایتی این‌گونه نباشد و صفحه‌ای دیگر، پیج اتوریتی بالاتری نسبت به صفحه اصلی داشته باشد. به‌طورکلی هرچه عدد PA در صفحات مختلف سایت به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، بیانگر قدرت بالاتر آن صفحه از وب سایت است.

بر خلاف پیج اتوریتی که مقدار آن برای هر صفحه از وب سایت متفاوت است، مقدار دامین اتوریتی برای تمامی صفحات سایت ثابت است. در واقع دامین اتوریتی (DA) بیانگر قدرت دامنۀ وب سایت شما است و هرچه مقدار Domain Authority به عدد ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، مجموعۀ وب سایت شما قدرت بالاتری دارد.

بد نیست بدانید تنها تعداد کمی از وب سایت‌های جهان هستند که دامین اتوریتی آن‌ها به عدد ۱۰۰ رسیده است. وب سایت‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک، توییتر، ویکی‌پدیا و… از نمونه وب سایت‌هایی هستند که دامین اتوریتی (DA) آن‌ها عدد ۱۰۰ را نمایش می‌دهد؛ بنابراین توقعی که ما از دامین اتوریتی یک سایت عادی داریم عددی بین ۲۰ تا ۴۰ است. در ادامۀ این مقاله در مورد تحلیل مقادیر دامین اتوریتی و پیج اتوریتی توضیح خواهم داد.

از آنجایی که دو پارامتر PA و DA توسط وب سایت Moz.com ارائه شده است، طبیعی است که محاسبۀ این دو پارامتر نیز توسط این وب سایت انجام می‌شود. البته وب سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند مقدار دامین اتوریتی و پیج اتوریتی وب سایت‌ها را با استفاده از API وب سایت Moz.com نمایش دهند. تفاوتی ندارد که برای نمایش دامین اتوریتی و پیج اتوریتی وب سایتتان از چه سایتی استفاده می‌کنید؛ زیرا در نهایت مقدار PA و DA یکسانی را مشاهده خواهید کرد.

برای بررسی دامین اتوریتی و پیج اتوریتی وب سایتتان کافیست در گوگل یکی از عبارت‌های DA Checker یا PA Checker و یا Authority Checker را جستجو کنید تا با انبوهی از وب سایت‌ها مواجه شوید که امکان مشاهدۀ اتوریتی سایت را برایتان فراهم می‌کنند. لینک تعدادی از این وب سایت‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

https://moz.com/researchtools/osehttps://www.seoreviewtools.com/website-authority-checkerhttp://www.checkmoz.com

علاوه بر این وب سایت‌ها، شما می‌توانید تولبار مخصوص وب سایت Moz.com را نصب کنید تا با ورود به وب سایت‌های مختلف بتوانید در همان لحظه، اطلاعاتی از آن وب سایت مانند دامین اتوریتی، پیج اتوریتی، تعداد بک لینک‌ها، تعداد لینک‌های خروجی و… را مشاهده کنید. کافیست به آدرس زیر رفته و تولبار را نصب کنید:

https://moz.com/products/pro/seo-toolbar


احتمالا پس از مشاهدۀ DA و PA وب سایتتان به دنبال تحلیل این اعداد و مقایسۀ آن با وب سایت‌های دیگر هستید تا بتوانید درک بهتری از وضعیت وب سایت خودتان داشته باشید. در ادامه می‌توانید مشاهده کنید که وب سایت‌های مختلف معمولا چه اعدادی را به‌عنوان DA و PA دریافت می‌کنند:

معمولا وب سایت‌هایی که به‌تازگی راه‌اندازی شده و یا فعالیت جدی ندارد در این محدوده قرار می‌گیرند. اگر وب سایتتان را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و یا هنوز کار بر روی سئوی سایتتان را آغاز نکرده‌اید، احتمالا دامین اتوریتی وب سایت شما در این محدوده قرار دارد. البته جای نگرانی نیست و شما می‌توانید با مطالعۀ کامل کتاب عملیات سئو و به‌کارگیری نکات آموزش داده شده، وضعیت سئوی وب سایتتان را بهبود دهید.

این عدد همچنان بیانگر یک وب سایت کاملا معمولی است که در میان انجام کارهای روتین، نیم‌نگاهی نیز به فرایند سئو و لینک سازی دارد. این نوع وب سایت‌ها جای رشد بسیاری دارند و درصورتی‌که فعالیت بهتری ازنظر سئو داشته باشند، قطعا به نتایج بهتری دست خواهند یافت.

وب سایت‌های نسبتا خوب در این محدوده قرار دارند. رسیدن به این اعداد نشان‌دهندۀ فاصله گرفتن از وب سایت‌های معمولی و حرکت به‌سوی جایگاهی خاص میان وب سایت‌های بزرگ است. اگر وب سایتتان در این محدوده قرار دارد یعنی می‌دانید که در حال انجام چه‌کاری هستید. همین روند را ادامه دهید و منتظر نتایج شگفت‌انگیز آن باشید.

وب سایت‌هایی که در این محدوده قرار دارند وب سایت‌های خوبی هستند که احتمالا مخاطبان زیادی نیز دارند. اگر سایتتان در این محدوده قرار دارد، احتمالا شما مدیر یک کسب‌وکار اینترنتی در حال رشد هستید. اینکه توانسته‌اید به این اعداد دست پیدا کنید قابل تقدیر است اما هنوز جای پیشرفت بسیاری برای شما وجود دارد.

وب سایت‌های بسیار خوب و شناخته شده که احتمالا مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی موفق هستند در این محدوده قرار دارند. این وب سایت‌ها معمولا درآمد بسیار زیادی کسب می‌کنند و به همین دلیل یک تیم شامل افراد متخصص در زمینۀ سئو و بهینه سازی سایت جهت رسیدگی به امور سئو استخدام کرده‌اند. ایده‌آل‌ترین حالت برای اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران، رسیدن به این سطح از موفقیت است.

کمتر وب سایتی در ایران وجود دارد که به این اعداد دست یافته باشد. وب سایت‌هایی که در این محدوده قرار دارند معمولا توسط درصد بسیار زیادی از افراد جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرند و وب سایت‌هایی کاملا شناخته شده و مشهور هستند.

معمولا علاوه بر وب سایت شرکت‌های مطرح و بزرگ مانند گوگل، مایکروسافت، اپل، ویکی‌پدیا و یاهو، وب‌ سایت دانشگاه‌های معتبر جهان مانند دانشگاه UCLA، کمبریج، هاروارد و… نیز در این محدوده قرار دارند. رسیدن به این اعداد، رؤیایی دشوار و دست نیافتنی برای درصد زیادی از وب سایت‌های جهان است.

پس از آشنایی با مفهوم پیج اتوریتی و دامین اتوریتی، با روش مشاهدۀ اتوریتی سایت آشنا شدیم و سپس دیدیم که مقدار عددی اتوریتی وب سایت‌ها چه اطلاعاتی در مورد آن وب سایت به ما می‌دهند. احتمالا مهم‌ترین سوالی که در حال حاضر در ذهنتان وجود دارد این است که برای بالا بردن دامین اتوریتی و پیج اتوریتی وب سایتمان چه اقداماتی انجام دهیم؟ وب سایت‌های دیگر از چه روشی برای افزایش پیج اتوریتی خود استفاده می‌کنند؟ و سوالات دیگری که در ادامه به طور کامل به آن‌ها پاسخ خواهم داد.

احتمالا می‌دانید که الگوریتم و روش محاسبۀ پیج اتوریتی و دامین اتوریتی وب سایت‌ها کاملا مخفی است و نمی‌توان به طور قطع گفت که این دو پارامتر چگونه محاسبه می‌شوند اما خوشبختانه با آزمون و خطاهایی که توسط بسیاری از متخصصان سئو در سراسر دنیا انجام شده است، می‌توان نتیجه گرفت که لینک سازی بیشترین تاثیر را در افزایش پیج اتوریتی و دامین اتوریتی سایت دارد.

هنگامی که شما برای یکی از صفحات وب سایتتان لینک سازی می‌کنید، در واقع در حال افزایش پیج اتوریتی آن صفحه و دامین اتوریتی وب سایتتان هستید. به بیان دیگر، لینک‌های ورودی به یک صفحه از وب سایتتان بر روی پیج اتوریتی آن صفحه و اتوریتی دامنه وب سایتتان تاثیر مثبت دارد. (البته لازم است داخل پرانتز اشاره کنم که لینک سازی تنها برای یکی از صفحات وب سایتتان از نظر سئو کار درستی نیست و بهتر است این کار را انجام ندهید زیرا ممکن است با جریمه یا پنالتی گوگل مواجه شوید و موقعیت فعلی وب سایتتان را نیز از دست بدهید).

این مقاله بخشی از کتاب «عملیات سئو» نوشتۀ احمد اردیبهشت است. برای تهیۀ کتاب کامل لطفا بر روی عکس زیر کلیک کنید:


دیدگاه




وب سایت


لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:



Only fill in if you are not human



روش‌های مختلفی برای ارتباط با ما وجود دارد که به طور کامل در صفحۀ تماس با ما توضیح داده‌ایم؛ اما اگر نیاز به راهنمایی دارید و یا به هر دلیلی قصد دارید همین حالا با ما تماس بگیرید می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۷۶۳۱۳۹ در ارتباط باشید.

راستانا در سال ۱۳۹۴ با هدف آموزش طراحی و توسعه وب سایت فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر به‌طور تخصصی به آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی می‌پردازد.

آموزش‌های راستانا شامل موارد زیر می‌باشد:


– کتاب‌های آموزشی (چاپی و الکترونیکی)


– ویدیوهای آموزشی کوتاه


– دوره‌های جامع ویدیویی


– پادکست و آموزش‌های صوتی


– وبینار و دوره‌های آنلاین


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به احمد اردی‌بهشت می‌باشد. این سایت در زمینه‌ی آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی، تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد.

ایمیلتان را وارد کنید و این هدایای ارزشمند را دانلود کنید.

یک جزوه الکترونیکی همراه با فیلم دوره آموزشی سئو

برایم ایمیل شود


نگران نباشید ما هم مثل شما از ایمیل‌های مزاحم متنفریم.

ایمیلتان را وارد کنید و این هدایای ارزشمند را دانلود کنید.

یک جزوه الکترونیکی همراه با فیلم دوره آموزشی سئو

برایم ایمیل شود


نگران نباشید ما هم مثل شما از ایمیل‌های مزاحم متنفریم.10

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

} logo-samandehi