بررسی پیج اتوریتی

 

 

 

سایت های بی شماری وجود دارد که برخی از آن ها بهتر از دیگران هستند. سوال اینجاست که از کجا بفهمیم سایت خوب کار می کند و اعتبار خوبی دارد؟ حتما با خودتان فکر می کنید که باید معیارهایی برای قضاوت وجود داشته باشد تا بتواند شما را به مسیر درست هدایت کند. دامین اتوریتی (Domain Authority) معیاری است که برای درک اعتبار و شهرت یک سایت خاص مورد استفاده قرار می گیرد. این عدد آماری در محدوده 0 تا 100 قرار دارد که توسط MOZ به منظور تعیین نحوه کارکرد رتبه دامنه در نتایج موتور جستجوی گوگل توسعه یافته است. با اینحال دامین اتوریتی با پیج اتوریتی یکسان نیست. تفاوتی که بین اتوریتی دامنه و صفحه وجود دارد این است که پیج اتوریتی (Page Authority) پتانسیل رتبه بندی صفحه به صورت مستقل است. اتوریتی دامنه در مورد پتانسیل رتبه بندی کلی دامنه یا زیردامنه اطلاعاتی در اختیار ما قرار می‌دهد.بررسی پیج اتوریتی

اولین مرحله در درک نحوه افزایش دامین اتوریتی، درک صحیح از تفاوت موجود بین اتوریتی صفحه و دامنه است. نمره اتوریتی دامنه برای کل دامنه ارائه می شود اما اتوریتی صفحه تنها رتبه صفحه خاص بر روی سایت را نشان می دهد. بر خلاف اتوریتی دامنه، اتوریتی صفحه به شما اجازه می‌دهد قدرت رتبه بندی یک صفحه خاص را شناسایی کنید. برای بررسی پیج اتوریتی از ابزار محاسبه پیج اتوریتی استفاده کنید.بررسی پیج اتوریتی

 اگر در این صفحه هستید احتمالا به دنبال روشی برای تعیین قدرت حضور سایت در موتورهای جستجو هستید. در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اغلب باید قدرت یا اتوریتی صفحه خود را بدانید. همانطور که می دانید دامین اتوریتی معیاری است که اطلاعاتی در مورد اتوریتی سایت در اختیار شما قرار می دهد. با اینحال، معیار مهم دیگری نیز وجود دارد که برای درک قدرت سایت بسیار مهم است. جریان اعتماد یا Trust flow و اتوریتی دامنه دو معیار متفاوت هستند. هر دوی این معیارها و شاخصه‌ها به متخصصان سئو کمک می کند قدرت یا اتوریتی صفحه خود را شناسایی نمایند. آیا این دو مورد اطلاعات یکسانی را فراهم می آورند؟ فرضیه های زیادی در مورد جریان اعتماد ایجاد شده است. با اینحال، تفاوتی بین جریان اعتماد و اتوریتی دامنه وجود دارد. بر خلاف دامین اتوریتی که اطلاعاتی در مورد قدرت دامنه در موتورهای جستجو ارائه می کند، جریان اعتماد عددی است که قابل اعتماد بودن صفحات وب را بر اساس تمایل سایت‌های قابل اعتماد به لینک دادن به آن پیش بینی می کند.بررسی پیج اتوریتی

این یک سوال ضروری و حیاتی است.  اگر صاحب سایت هستید باید در حال حاضر ایده ای در مورد داشتن نمره خوب در اتوریتی دامنه خود داشته باشید. اجازه دهید روش هایی را برای افزایش اتوریتی دامنه بیان کنیم:

زمانی که صحبت از رتبه بندی سایت و اتوریتی دامنه به میان می آید بسیار قابل توجه هستند. پس چرا نباید بر روی بهینه سازی داخلی کار کنیم و در عین حال تجربه کاربری را مدنظر قرار دهیم؟ محتوای با کیفیت و تعاملی نیز  ستون اصلی یک سایت برنده محسوب می شود. رسانه های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت، زیرا برای آگاهی از برند و قرار گرفتن در معرض سایت بسیار مهم است.

خوب در حال حاضر تفاوت بین اتوریتی دامنه و صفحه و نیز نحوه افزایش اتوریتی را می‌دانید. مرحله بعدی به دست آوردن ابزار مناسب برای بررسی اتوریتی دامنه است. برای اینکار شما به یک ابزار معتبر نیاز خواهید داشت. ابزار ما قابل اعتماد، سریع و رایگان است و از همه مهمتر اینکه با این ابزار به صورت همزمان می‌توانید دامین اتوریتی را برای 20 سایت مختلف بررسی کنید.

همانطور که از نامش پیداست این ابزار اتوریتی دامنه را بررسی می‌کند و نمره ای از صفر تا صد در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، ابزار مورد نظر کاربرد آسانی دارد و تنها کاری که شما باید انجام دهید وارد کردن آدرس سایت‌هایی است که قصد بررسی اتوریتی آن را دارید. در عرض چند ثانیه، این ابزار نتایج را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در مقاله پیشین به طور مفصل درباره دامین آتوریتی و تاثیر دامنه در سئو صحبت کردیم و در لابلای مطلب، گریزی هم به پیج آتوریتی یا PA زدیم. اما در این مقاله می خواهیم به طور کامل به بررسی و تعریف دامین آتوریتی بپردازیم.

درست مانند دامین آتوریتی، پیج آتوریتی نمره ای بین 0 تا 100 است که توسط وبسایت موز (Moz.com) به یک صفحه مشخص داده می شود. این نمره مشخص می کند که یک صفحه چقدر می تواند در رتبه بندی موتورهای جستجو مثبت عمل کند. این نمره براساس داده های وب ایندکس موزاسکیپ (mozscape) بنا شده و شامل شمار لینک ها، موزرنک (Mozrank)، موزتراست (Moztrust)  و ده ها فاکتور دیگر می شود. . در این تکینک از یک مدل ماشین یادگیرنده استفاده می شود که بهترین الگوریتم مرتبط با رنکینگ را از بین هزاران نتایج جستجو ((search results، به صورت پیش بینانه، پیدا و انتخاب می کند. لازم به ذکر است که در اینجا نتایج جستجو، نتایجی هستند که ما پیش بینی کرده ایم.

 

وبسایت موز، پیج آتوریتی را براساس یک نمره 100 امتیازی در مقیاس لگاریتمی ارزیابی می کند. از آنجایی که مقیاس لگاریتمی است تفاوت بین اعداد سطح به سطح متفاوت خواهد بود هر چه نمره بالاتر برود، رسیدن به نمره های بالاتر نیز سخت تر خواهد شد. برای مثال جهش از نمره 10 به نمره 20 کار آسانی است اما جهش از نمره 50 به 60 یا 70 به 80 نیازمند کار بسیار بیشتر بوده و در نتیجه رسیدن به این نمرات سخت تر و سخت تر خواهد شد. البته لازم به ذکر است که وبسایت موز هر از چندگاهی الگوریتم های خود برای ارزیابی قدرت صحفه را تغییر می دهد. به بیان دیگر این الگوریتم ها دائم در حال نوسان هستند بنابراین ممکن نمره ای که نشان داده می شود، گاه به گاه تغییراتی داشته باشد.

همانطور که می دانید، پیج آتوریتی توانایی رتبه بندی یک صفحه مشخص را پیش بینی می کند اما دامین آتوریتی توانایی کل دومین و یا ساب دومین ها را در رتبه بندی اندازه گیری می کند. این موضوع دقیقا برای معیارهایی مانند MozRank و MozTrust  برقرار است.

امروزه تقریبا تمام شرکت هایی که در زمینه سئو فعالیت می کند به معیار ارزیابی پیج آتوریتی دسترسی دارند، این معیار را می شود در بسیاری از پلتفرم های مرتبط با سئو و تجارت آنلاین در سرتاسر اینترنت پیدا کرد. برای مثال می توانید از ابزارهایی مانند نوار ابزار رایگان موز یا  MozBar و همچنین Open Site Explorer استفاده کنید.

 

همانطور که در بالا گفتیم این معیار مشخص می کند که یک صفحه چقدر می تواند در رتبه بندی موتورهای جستجو مثبت عمل کند، هر چه نمره این معیار بیشتر باشد، سایت وضعیت بهتری در رتبه بندی گوگل خواهد داشت.

به توصیه بسیاری از متخصصان، بهترین راه برای بهبود کلی سئو سایت، ترکیب پیج آتوریتی یا page authority با دامین آتوریتی بعنوان بهترین معیارهای مقایسه ای است. ترکیب این دو معیار در تحقیقات عملیاتی مربوط به نتایج سرچ، مشخص می کند چه سایت ها یا صفحه هایی، قدرت و اهمیت بیشتری از لحاظ لینک پروفایل نسبت به سایت ها یا صفحه های دیگر دارند. در حالی که معیارهای دیگری مانند موزرنک محبوبیت یک لینک خام را مشخص کرده و شمار لینک ها نیز تعداد خام صفحه ها و سایت های لینک شده را نشان می دهد. اما اعداد و ارقام مربوط به قدرت یا authority معیارهای با ارزشی هستند که به سوال هایی مانند این که “لینک های یک صفحه به منظور بهبود شرایط رتبه بندی گوگل، چقدر خوب و قوی هستند” پاسخ می دهد.

برخلاف سایر معیارهای موجود در سئو، تاثیر گذاری مستقیم در پیج آتوریتی سخت تر و چالش برانگیزتر است. چرا که از مجموع چندین معیار دیگر از قبیل MozRank، MozTrust، link profile و … تشکیل شده که هر کدام بروی نمره این معیار نقش بسیار موثری دارند. البته این کار دلیل مهمی دارد، همانطور که در بالا گفتیم، پیج آتوریتی معیاری است که مشخص می کند یک سایت چقدر در گوگل یارای رقابت با رقیبان را دارد. از آنجایی که گوگل فاکتورهای زیادی را در جستجوهای خود لحاظ می کند، معیاری هم که باید دامین آتوریتی و پیج آتوریتی را اندازه گیری کند نیز باید از فاکتورهای زیاد تشکیل شده باشند.

بنظر بسیاری از متخصصان، بهترین راه برای دست بردن در این معیار، بهبود همه جانبه سئو سایت است. خصوصا باید بروی موضوع لینک پروفایل که خود تاثیری مستفیم بروی موزرنک و موزتراست دارد، توجه ویژه ای شود. همانطور که حتما می دانید لینک پروفایل را باید از طریق گرفتن لینک های بیشتر از صفحات لینک دار خوب و باکیفیت بهبود بخشید. تنها از این دو طریق است که می توانید به صورت مستقیم در افزایش معیار و نمره دامین آتوریتی و همچنین پیج آتوریتی وبسایت خود، تاثیر داشته باشید.

 

 

 

 

یکی از مهم ترین موضوعاتی که سئوکاران حرفه ای همیشه نسبت به آن نگرانی دارند موضوع اعتبار صفحه است. تمامی فعالیت های لینک سازی و تولید محتوای با کیفیت به منظور کسب اعتبار برای صفحه مورد نظر انجام می شود. البته باید بدانید که اعتبار به تنهایی باعث دیده شدن صفحه در موتور جستجو نخواهد شد. اما یکی از شاخص های مهم عملکرد سئو موضوع اعتبار است. اعتبار سایت اصولا برای یک صفحه منفرد و یا یک URL منفرد از سایت مورد محاسبه قرار می گیرد. اصطلاح اعتبار صفحه توسط کمپانی Moz معرفی شد که معرف پتانسیل رتبه بندی یک صفحه وب می باشد. هرچه میزان اعتبار یک صفحه بالاتر باشد پتانسیل رتبه بندی آن صفحه افزایش پیدا خواهد کرد. با وارد کردن  URL صفحه مورد نظر و سپس کلیک کردن گزینه بررسی ، ابزار فرایند تحلیل را آغاز و پس از چند لحظه اطلاعات و اعتبار صفحه در اختیار شما قرار می گیرد.

چگونه می توان اعتبار صفحه را افزایش داد؟

 

سئوتولز به شما کمک میکند با بهره گیری رایگان از ابزارهای کاربردی سئو، به حرفه ای ترین شکل ممکن به آنالیز سایت خود و رقبا پرداخته و نقاط ضعف و قوت سایت ها را شناسایی و در جهت رفع نقاط ضعف و همچنین تقویت نقاط قوت خود قدم بردارید.

نت فالوور – خرید رپورتاژ آگهی – بک لینک قوی – سئو سایت – بازاریابی محتوی

پیج آتوریتی (page authority) معیاری قدرتمند برای تشخیص میزان موفقیت سایت ها است. هر سایت علاوه بر سئو و طراحی سایت از جنبه دیگری مثل پیج آتوریتی (page authority) مورد بررسی قرار می گیرد. زیرا ممکن است سایتی که سئو خوبی دارد تنها در چند کلمه کلیدی سئو سایت را بهبود بخشیده باشد و از نظر کلی نمی توان گفت که سایت، سایت قوی ای است. در نتیجه برای تشخیص قوی بودن یک سایت می توان از پیج آتوریتی (page authority) استفاده کرد. تعریف دقیق تری از پیج آتوریتی (page authority) را می توان طبق تعریف سایت MOZ این گونه بیان کرد: پیج آتوریتی (page authority) یا به اختصار PA یک امتیاز پردازش شده توسط سایت MOZ است که پیش بینی می کند یک صفحه در میان نتایج موتورهای جستجو چه امتیازی خواهد داشت. امتیاز پیج آتوریتی (page authority)، امتیازی بین 0 تا 100 می باشد که هر چه قدر این امتیاز به 100 نزدیک تر باشد به معنی توانایی بیشتر سایت خواهد بود.

پیج آتوریتی (page authority) پایه تشخیص امتیاز دادن به سایت ها را به کمک ابزار Mozscape انجام می دهد که این امتیاز دهی وابسته به موارد مختلفی است مثل :

هر سایتی با انجام دادن این فعالیت ها می تواند میزان پیج آتوریتی (page authority) صفحات سایت خود را افزایش دهد. اما این امتیاز برای سایت های تازه ایجاد شده با سایت های قدیمی و پر کارتر متفاوت است. سایتی که تازه شروع به کار کرده است با اندازه گیری پیج آتوریتی (page authority) به اندازه صفر یا یک دارد؛ در صورتی که سایت های فعال و قدیمی تر امتیازی بین 30 تا 100 را خواهند داشت. البته به دست آوردن امتیاز 100 برای سایت تقریبا غیر ممکن است زیرا این امتیاز معیاری جهانی است که برای هر حوزه از کسب و کارها به صورت جداگانه بررسی می شود. رسیدن از امتیاز 20 به 30 بسیار ساده تر خواهد بود نسبت به زمانی که امتیاز از 30 به 40 می رسد به همین دلیل می توان گفت گرفتن امتیاز از پیج آتوریتی کار ساده ای نیست. در نتیجه نباید توقع رسیدن به امتیاز 100 را داشت زیرا این امتیاز دهی بر اساس میلیون ها سایت انجام می شود.

70-100 : سایت هایی با پیج آتوریتی (page authority) بین 70 تا 100 را می توان به عنوان بهترین سایت های جهانی دانست. رسیدن به چنین جایگاهی نیازمند صرف هزینه زیاد و داشتن تیم تخصصی برای کار کردن بر سئو سایت است. اما باز هم نباید تمام فکر خود را برای رسیدن به این امتیاز بگذارید زیرا واقعا رسیدن به چنین جایگاهی دشوار است مخصوصا برای سایت های فارسی زبان.

60-70 : امتیاز بین 60 تا 70 مخصوص سایت های بسیار خوب و قدرتمند است که با چنین شرایطی می توان گفت سایت از نظر گوگل سایت خوبی است و سئو قوی ای نیز دارد.

60-50 : این امتیاز هم، در پیج آتوریتی (page authority) رقم قابل توجهی است. باز هم تاکید می کنم که این امتیازات معیار جهانی هستند و از بین میلیون ها سایت این امتیاز دریافت شده است.

40-50 : سایت هایی با این امتیاز هم سایت های خوبی هستند که می توان به آن ها اعتماد کرد و آن ها را سایت های خوبی دانست. لینک گرفتن از این سایت ها می تواند بر رتبه سایت ما هم تاثیر بسیار خوبی بگذارد.

30-40 : در کشور ما سایت هایی با این میزان پیج آتوریتی (page authority) زیاد وجود دارد که این میزان امتیاز برای سایت های ایرانی، امتیاز خوبی محسوب می شود.

20-30 : این امتیاز مخصوص سایت های تازه کار است که هنوز نتوانسته اند جایگاه بهتری برای خود به دست آورند. جای پیشرفت برای این سایت ها زیاد است و می توانند بهتر نیز بشوند.

0-20 : پیج آتوریتی (page authority) امتیازی است که برای هر صفحه از سایت قابل نمایش است. امتیاز 0 تا 20 مخصوص صفحات داخلی یک سایت است و همیشه امتیاز صفحات داخلی با صفحه اصلی سایت متفاوت است. سایت های قدرتمند هم ممکن است برای صفحات داخلی تازه ایجاد شده ی سایت خود این امتیاز را مشاهده کنند. علاوه بر صفحات داخلی، سایت های نو و تازه کار نیز در ابتدای کار امتیاز پیج آتوریتی (page authority) خود را عددی بین 0 تا 20 می بینند.

پیج آتوریتی (page authority) جایگزین ابزار پیج رنک گوگل است که به خوبی توانسته است نبود پیج رنک را جبران کند. زمانی که گوگل اعلام کرد که دیگر این الگوریتم آپدیت نخواهد شد سئو کاران بسیار نگران این مسئله بودند که چگونه می توان معیار دقیقی برای قدرتمندی یک سایت داشت. شاید زمانی هم پیج آتوریتی (page authority) نیز حذف شود و ابزاری دیگر برای سنجش اعتبار سایت ها در نظر گرفته شود ولی در حال حاضر بهترین معیار برای بررسی وضعیت سایت ها امتیاز پیج آتوریتی (page authority) می باشد. با وجود این توضیحات باز هم نمی توان گفت که پیج آتوریتی (page authority) هیچ ایرادی ندارد بلکه این امتیاز دهی نیز در بعضی موارد ضعف هایی دارد مثل : سایت هایی که صفحات ریدایرکت دارند و یا سایت هایی که سئو نسبتا ضعیفی دارند ولی با لینک سازی اعتبار سایت را افزایش داده اند. در این دو صورت امتیاز پیج آتوریتی (page authority) را نمی توان معیار دقیقی برای برتری سایت نسبت به دیگر سایت ها دانست.

ابزار سایت moz  برای اندازه گیری میزان پیج آتوریتی (page authority) بهترین ابزار است زیرا دیگر سایت ها و ابزارها نیز برای تشخیص میزان پیج آتوریتی (page authority)  باید از خود سایت MOZ اطلاعات دقیق را به دست آورند. با این حال سایت های دیگری نیز وجود دارند که این امتیاز را تشخیص می دهند.

URL سایت و یا صفحات سایت را وارد کنید و با یک کلیک میزان پیج آتوریتی (page authority) تشخیص داده شده را ببینید.

moz.com/researchtools/ose

 

ابزارهای آنلاین دیگری نیز برای این کار وجود دارد که در زیر آن ها را نام برده ایم:

seoreviewtools.com/website-authority-checker/

 

moonsy.com/page_authority

 

 

 

bulkdachecker.com

 

seoreviewtools.com/bulk-seomoz-authority-checker/

 

seoweather.com/bulk-metrics-checker/

 

 

 

پیج آتوریتی معیاری است که قدرت یک دامنه، یک صفحه و زیر دامنه ها در موتورهای جستجو را مشخص می کند.

پیج آتوریتی و دامین آتوریتی از عدد ۱۰۰ مشخص می شود. (مانند ۲۳٫۴۵) مسلماً هر چه عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشد، نشان دهنده قدرت بیشتر دامنه و صفحه در موتورهای جستجو است. برای افرادی که به پیج رنک عادت کرده اند، شاید بتوان گفت که با تقسیم عدد پیج آتوریتی و دامین آتوریتی بر ۱۰ بتوان معادل پیج رنک آن را بدست آورد. (مثلاً پیج آتوریتی ۲۳٫۴۵ شاید معادل پیج رنک ۲ گوگل باشد)

 

سایت اصلی بدست آوردن عدد پیج آتوریتی و دامین آتوریتی

https://moz.com/researchtools/ose/links

 

PA همان Page Authority یا پیج آتوریتی است و DA نیز همان Domain Authority یا دومین آتوريتی است.

بک لینک و یا در زبان اصلی خود Backlink به معنای پیوندهای پشتوانه است. به عبارت ساده تر بک لینک عبارت است از لینک سایت شما در سایر سایت ها و وبلاگها. شما احتمالا روزانه چندین بار از گوگل (پربازدیدترین محبوب ترین و قوی ترین موتور جستجوی جهان) بازدید کرده اید و توسط آن به دنبال سایت مورد نظر خود گشته اید. آیا تاکنون به این فکر کرده اید که وقتی در کادر جستجوی گوگل مثلا “فروشگاه اینترنتی” را جستجو می کنید ، گوگل نتایج را بر چه اساس دسته بندی و مرتب می کند؟ بر چه اساس یکی رتبه اول و دیگری رتبه دهم در نتایج جستجو دارد؟ گوگل سایت ها را بر اساس اعتبار آنها در دنیای وب مرتب می کند و مهمترین راه برای اینکه گوگل بداند کدام سایت دارای اعتبار و اهمیت بیشتری نسبت به سایرین هست نگاه به عواملی از جمله تعداد بک لینک های سایت ها می کند.

بک لینک لینک هایی شناخته میشود که هر صفحه در وب به وب سایت و یا یک صفحه ی مخصوص فرستاده شود. بک لینک میتواند از یک وب سایت باشد .. بک لینک به شما کمک میکند که اطلاعات خود را در دیگر سایت ها بررسی و ارزیابی کنید. برای افزایش ورودی و پیچ رنک گوگل سایت تان باید بک لینک تهیه نمایید تا گوگل به سایت شما اهمیت داده و در موتورهای جستجو سایت شما محبوب شود. اگر نیاز دارید کلمه های خاص سایت شما در گوگل بیشتر دیده شود هم اکنون با خرید بک لینک در صدر نتایج جستجوی گوگل باشید

برای درک بهتر بک لینک نیاز به معرفی انوع لینک های موجود در سایت میباشد به طور کلی لینک ها در هر وب سایت به ۲ دسته تقسیم میشوند:

۱) لینک های Follow : این دسته از لینک ها بسیار مفید میباشند و همین لینک های منجر به ایجاد بک لینک میشوند. در این نوع لینک ها به اسپایدر دستور داده میشود که ادرس را دنبال کند. مورد استفاده ی این نوع لینک ها اشاره به صفجات داخلی در خود وب سایت مباشد و یا تبادل لینک. اگر سایتی با سایت دیگری تبادل لینک کند به طور معمول باید بدین گونه باشد که لینک های درج شده Follow باشد این فانون نمیباشد بلکه یک قرار داد نانوشته در تبادل لینک میباشد.

۲) لینک های Nofollow : در مقابل لینک های Follow این دسته از لینک ها قرار دارند. بدست اوردن بک لینک از این نوع لینک ها غیرممکن میباشد زیرا دستور صادر شده از طرف این نوع لینک ها به موتورهای جستوجو به صورت زیر میباشد که نباید ادرس ذکر شده را دنبال کرد و این ادرس فقط برای ذکر منبع و موارد این چنینی میباشد.

در بیانی ساده پیج رنک (PageRank) سیستمی است که با الگروتیم های پیچیده میزان نفوذ و قدرت یک صفحه وب را بر اساس معیارهایی که عمدتا بر میزان لینک های ورودی تکیه دارد، محاسبه می کند و امتیازی برای آن صفحه در نظر می گیرد (این امتیاز در موتور جستجوی گوگل بین ۰ تا ۱۰ است)، هر چند این سیستم ابتدا توسط گوگل پایه گذاری و به کار گرفته شد، اما امروزه بیشتر موتورهای جستجوی معروف کم و بیش از آن پشتیبانی می کنند.

محاسبه پیج رنک بر اساس ارزش لینک های ورودی از سایت یا وبلاگ مبداء انجام می شود، به فرض اگر صد صفحه با پیج رنک ۰ شما را لینک کنند، شاید ارزش آن معادل دریافت یک لینک از یک صفحه با پیج رنک ۲ باشد، لذا میزان صفحاتی که لینک می دهند چندان مهم نیست (هر چند هرچه قدر این مقدار بیشتر باشد در نهایت بهتر است)، بلکه پیج رنک فعلی آنها است که باعث افزایش رتبه شما می شود، به یاد داشته باشیم، صفحاتی که به تعداد زیادی لینک خروجی می دهند، به همان نسبت ارزش لینک هایشان کاهش می یابد، به فرض اگر سایتی پیج رنک ۶ داشته باشد اما به تعداد زیادی صفحه دیگر لینک خروجی دهد، ارزش آن برابر با سایت مشابه نیست که مثلا تنها به چند لینک بسنده کرده است (ارزش لینک های سایت اخیر خیلی بیشتر است).

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

} logo-samandehi