تست پیج اتوریتی

 

 

 

اتوریتی یکی از موضوعات رایج و مهمی است که متخصصان سئو با آن روبرو هستند. بیشتر استراتژی های سئو همچون ایجاد محتوای با کیفیت و لینک بیلدینگ تنها به منظور بهبود اتوریتی انجام  می‌شوند. با اینحال اتوریتی به تنهایی نمی‌تواند دیده شدن سایت در موتورهای جستجو را تضمین کند. ارتباط صفحه با کوئری جستجو شده نیز بسیار مهم است، اما بی شک اتوریتی نشانگر عملکرد خوب سئو است.

هنوز هم دوست دارید اتوریتی صفحه خود را به دست آورید؟ خوب این یکی از فاکتورهای رتبه بندی است که در اصل برای یک هر صفحه به صورت جداگانه محاسبه می گردد. اتوریتی صفحه واژه ای است که برای اولین بار توسط شرکت MOZ معرفی شد و در حقیقت توانایی و ظرفیت تخمین زده شده رتبه بندی یک صفحه است.

خوب حتما از خودتان می پرسید اتوریتی خوب چیست. هر چقدر اتوریتی صفحه بالاتر باشد ظرفیت و توانایی آن صفحه برای رتبه بندی در موتورهای جستجو به خصوص گوگل افزایش پیدا می کند. بنابراین بررسی اتوریتی صفحه به کمک این ابزار می تواند ایده خوبی در مورد قدرت صفحات شما در میان رقبا را نشان دهد و تلاشی که باید در حوزه سئو انجام دهید را بیان نماید. زمانی که ایده ای در مورد اتوریتی صفحه داشتید یک سوال به ذهنتان خطور می‌کند و آن هم این است که چگونه آن را پیدا کنیم. برای اینکار به یک ابزار شناخته شده و معروف نیاز دارید. خوشبختانه شما می توانید این ابزار را به راحتی پیدا کنید. این ابزار همانند یک ابزار جادویی کار می کند و امتیاز پیج اتوریتی را در عرض چند ثانیه نمایش می‌دهد. اگر سایتی دارید، دانستن پیج اتوریتی برایتان ضروری است.

اندازه گیری های متعدد مستقیم و غیر مستقیم بر روی اتوریتی وجود دارد که توسط MOZ ایجاد شده است. دو مورد از اتوریتی های مهمی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد اتوریتی صفحه (Page Authority) و اتوریتی دامنه (Domain Authority) است. اگر  در این صفحه هستید و قصد دارید ابزار بررسی page authority را مورد استفاده قرار دهید حتما تفاوت بین پیج اتوریتی و دامین اتوریتی را می دانید. با اینکه اتورینی قدرت رتبه بندی یک صفحه را نشان می دهد اتوریتی دامنه سنجشی برای دیده شدن و قدرت رتبه بندی کل دامنه یا زیر دامنه است. شما می توانید به کمک ابزار بررسی دامین اتوریتی امتیاز اتوریتی دامنه خود را ببینید.

شما قربانی پیج اتوریتی پایین هستید و می‌خواهید آن را افزایش دهید؟ خوب جایی آمده اید! اجازه دهید برخی از روش های موجود برای بهبود اتوریتی صفحه را با هم مرور کنیم.

ایجاد صفحه بر روی دامنه ای که دامین اتوریتی بالایی دارد باعث افزایش اتوریتی صفحه نیز می‌شود. مطمئن شوید که محتوای صفحه ارائه شده بسیار مرتبط است و عاری از دزدی ادبی است. اطمینان حاصل نمایید که صفحه شما به خوبی برای سئو بهینه سازی شده و کاربردی است. لینک دهی داخلی به صفحه باید مدنظر قرار گیرد. تا جایی که می توانید لینک های با کیفیت به دست آورید. لینک با کیفیت از سایت های مرتبط و با اتوریتی بالا به دست می آید. فراموش نکنید که هر نوع لینک بدی که ممکن است به سایت‌تان اشاره کند را پاک کنید. به طور منظم رتبه اتوریتی صفحه را به کمک این ابزار بررسی کنید.

همانطور که می دانید ابزارهای متعددی برای بررسی اتوریتی صفحه وجود دارد. خوب سوال اینجاست که چرا باید از ابزار ما استفاده کنید؟ نیازمندی ها و راحتی کاربران همیشه جزو اولویت های برتر ما بوده است. ما ابزار قابل اعتماد، سریع و عاری از خطایی را در اختیار شما قرار می دهیم. نه تنها می توانید به راحتی و با سرعت کار خود را انجام دهید بلکه این ابزار رایگان است. علاوه بر این کارکرد ساده ای دارد. از همه مهمتر اینکه با کمک این ابزار به راحتی می‌توانید پیج اتوریتی را به صورت همزمان برای 20 صفحه خود محاسبه کنید.

در میان ابزارهای بی شماری که برای بررسی اتوریتی صفحات وجود دارد ما تضمین می کنیم که این ابزار راحت ترین و ساده ترین ابزاری است که تا به حال دیده اید. شما می توانید از این ابزار برای بررسی امتیاز خود استفاده کنید. کافیست آدرس صفحه مورد نظر را وارد کنید. این ابزار اتوریتی صفحه موردنظر را نشان می‌دهد. همچنین می توانید تعداد دامنه های روت لینک دهنده و نیز کل لینک های اشاره کننده به هر صفحه را پیدا کنید. حالا بهتر است خودتان این ابزار را امتحان کنید و بازخوردتان را از این ابزار در اختیار ما قرار دهید.

 

 

Page Authority و Domain Authority یک فاکتور غیر رسمی سئو است که نقش بسیار مهمی دارد.با توجه به اینکه گوگل بروز رسانی page rank ها را متوقف کرده است و اگر هم مجددا پیج رنک ها را به روز کند، با فاصله های زمانی خیلی زیادی این کار انجام می شود، این دو فاکتور نقش مهمی دارند.Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه، توسط شرکت موز، ارائه می شوند که از طریق سایت moonsy یا opensiteexplorer.org می توانید، مقدار page و domain authority سایت خود را بررسی کنید.

معمولا domain authority از page authority کمتر است.domain authority، مربوط به اعتبار کل دامنه است.اما page authority فقط اعتبار یک صفحه (URL) را نشان می دهد.این مشخصه، همانند پیج رنک گوگل، برای صفحه نخست یک سایت، دارای مقدار بیشتری است و عددی بین صفر تا صد است که هر چه بالاتر باشد بهتر است و نشان از اعتبار و قدرت بیشتر در موتور های جستجو از جمله گوگل است.ارتقای این عدد به صورت تصاعدی سخت می شود.برای مثال، رسیدن از صفر به ۲۰ بسیار آسان تر از رسیدن از ۲۰ به ۴۰ است و همینطور تا صد ادامه دارد.domain authority توسط مجموع page authority صفحات سایت، محاسبه می شود.

 

 

این مقدار، بیشتر بر پایه تعداد و کیفیت لینک های ورودی به سایت ها(مشابه پیج رنک گوگل) محاسبه می شود و عمر دامنه یا صفحه، میزان signal هایی که از شبکه های اجتماعی دریافت کرده است و چند فاکتور دیگر، که کسی از نحوه محاسبه دقیق آن باخبر نیست، محاسبه می شود.اما سعی کرده اند، عددی ارائه دهند، که با الگوریتم های گوگل و سایر موتور های جستجو(تا جایی که بتوانند الگوریتم ها را حدس بزنند)، نزدیکی بیشتری داشته باشد.

 

 

عدد بالای ۷۰ بسیار بالا و ایده آل است! کمتر سایتی در ایران چنین است!

عدد ۶۰ و بالاتر بسیار بسیار عدد مناسبی است.

 

عدد ۵۰ و بالاتر نشان از قدرتمند بودن یک سایت یا صفحه است.

عدد ۴۰ تا ۵۰ عدد مناسبی است و بسیاری از سایت های معتبر بین ۴۰ تا ۵۰ هستند.

عدد ۳۰ عدد پایینی نیست ولی آنچنان هم، نشان از قوی بودن سایت نیست.

عدد ۲۰ برای سایت های تازه تاسیس، ممکن است عدد مناسبی باشد و کمتر از آن،عدد پایینی است.

 

 

– تمام اعداد بالا، برای صفحه نخست فاکتور page authority تخمین زده شده است.طبیعتا، domain authority عدد کمتری(با اختلاف حدود ۱۰ تایی) می شود.

– صفحات داخلی و پست های جدید ، در بسیاری از مواقع، page authority برابر با یک یا صفر دارند و این نشان از ضعیف بودن آن صفحات نیست.

-این دو فاکتور، درباره صفحات یا دامنه هایی که حاصل از ریدایرکت هستند(یعنی آدرس صفحه یا دامنه عوض شده است)، معمولا دارای خطاست و اعتبار آدرس قبلی، به آدرس جدید منتقل نمی شود.لذا ممکن است، یک سایت قدرتمند را ببینید که domain authority از page authority پایینی دارد.

– ممکن است صفحه نخست وب سایتی دارای page authority بین ۳۰ تا ۵۰ باشد، اما سایتی بسیار ضعیف و حتی اسپم باشد (مانند سایت های پیج رنک دار ضعیف).البته من شخصا، سایت های ضعیف را با page authority بالای ۵۰ ندیدم.در کل این دو مشخصه، چیزی نیستند که بخواهید حساب کاملی روی آنها باز کنید.تمام فاکتور های سئو، حتی فاکتور های رسمی مثل پیج رنک که توسط خود گوگل، ارائه می شود، قابل تکیه نیستند.همه فاکتور های سئو همیشه در کنار هم، می توانند مفید باشند، نه به صورت تکی.

 

یکی از سوالات رایجی که برای علاقمندان سئو در قدم اول ایجاد می شود این است که اصلا : “اتوریتی چیست؟ ” یا شاید Authority چیست؟ اگر بخواهم معنی اتوریتی را به ساده ترین شکل ممکن توضیح بدهیم آن را قدرت یک سایت یا صفحه از دید گوگل نامگذاری می کنیم. این آتوریتی اعتباری است که موتور جستجوی گوگل برای آن دامنه یا صفحه تعریف می کند. شاید گام بعدی برای شفاف تر شدن موضوع آن باشد که به سوال ” پیج اتوریتی چیست؟ ” بپردازیم چون این دو مفهوم کاملا در هم تنیده هستند و از هم جدا نیستند . در ادامه به ان نیز خواهیم پرداخت. سایت Moz برای امتیاز دادن به رتبه سایت ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو ، مقیاسی به نام دامین اتوریتی (Domain Authority) را پیشنهاد کرده است که مبتنی بر مقایسه است . این مقیاس لگاریتمی ، عددی است که بین صفر تا صد امتیازدهی را انجام می دهد . دامین اتوریتی را با ارزیابی پارامترهای به دست آمده از MozTrust ، MozRank (در پست دیگری در مورد آنها صحبت خواهیم کرد) و با بررسی تعداد کل لینک ها ، محبوبیت سایت و چندین فاکتور دیگر ( جمعا ۴۰ فاکتور) به دست می آورند. این عدد با مقایسه سایت های مختلف با یکدیگر یا با تکیه و پیگیری اینکه کدام سایت “رنک بالاتری” دارد انجام می گیرد. بنابراین هر چه عدد به دست آمده به ۱۰۰ نزدیکتر باشد ، سایت در رتبه بالاتری قرار می گیرد. به دلیل لگاریتمی بودن این مقیاس ، مشخص است که افزایش اتوریتی سایت از ۲۰ به ۳۰ بسیار آسانتر از رسیدن آن از ۶۰ به ۷۰ است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چه سایت هایی دامین اتوریتی بالاتری به دست می آورند؟ یا اینکه بالا بردن دامین اتوریتی از چه راه هایی ممکن است؟ جواب این سوالات نمی تواند تنها یک فاکتور یا یک دلیل باشد. اما بطور معمول سایت هایی دارای دامین اتوریتی (Domain Authority) بالایی هستند که بک لینک های با کیفیتی مثلا از سایت های معتبری نظیر ویکی‌پدیا و گوگل داشته باشند.(البته منظور ویکی پدیا انگلیسی است چون وضعیت ویکی پدیا فارسی نیاز به توضیح ندارد.) در بدو حیات ، سایت های جدید دامین اتوریتی “یک ” دریافت می کنند تا به تدریج با دریافت بک لینک افزایش Domain Authorithy برای آنها رخ دهد . کسب و کارهای کوچک و سایت هایی که لینک داخلی کمتری دارند معمولا دامین آتوریتی پایین تری دارند . به دلیل اینکه این عدد بر اساس مقایسه سایت ها با یکدیگر به دست می آید، در نتیجه خوب یا بد بودن دامین آتوریتی به شکل مطلق بی معناست . در حالی که دامین اتوریتی نماینده قدرت لینک سازی کل دامین است ، پیج اتوریتی فقط برای یک صفحه مشخص این کار را انجام می دهد . Page Authority و Domain Authority گاهی به اختصار PA و DA نامیده می شوند. بنابراین اگر در Domain Authority checker و یا Seo Checker ها به این دو مخفف برخورد کردید، وحشت نکنید.

MOZ BAR و Open Site Explorer برخی از ابزارهای متداول برای به دست آوردن عدد DA یا PA هستند. یک نکته مهم در مورد دامین اتوریتی این است که نمی توان بطور مستقیم روی آن اثر گذاشت. زیرا این کمیت خودش از یکپارچه شدن امتیازها و فاکتورهای دیگری نظیر MozRank ، MozTrust حاصل شده است . این مساله کاملا بطور عمد انجام شده است تا بتواند مقیاس قابل قبولی از رقابت سایت ها در موتور جستجوی گوگل را نمایش دهد. در واقع به دلیل اینکه گوگل برای رتبه بندی از فاکتورهای زیادی کمک می گیرد ، لازم است که برای تعیین دامین آتوریتی نیز فاکتورهای زیادی اعمال گردد. بهترین راه بهبود DA این است که شما بهبود سئوی کلی را مد نظر قرار دهید. با تمرکز بر فاکتورهایی که به عنوان مثال MozRank را ارتقا می دهند می توان در نهایت به دامین اتوریتی بهتری نیز دست یافت.

دقت داشته باشید که که فاکتورهایی مانند MOZRank می توانند “محبوبیت ” و “ارزش ” یک لینک معین را مشخص کنند . و شمارش لینک ها می تواند تعداد صفحات لینک شده را نشان دهند، اما دامین اتوریتی “قابلیت رنک گرفتن ” (rankability) یک دامین را مشخص می کند. به عبارت ساده تر، گوگل در تلاش است که مشخص کند آیا این دامین از اعتبار کافی برای کسب رتبه برخوردار است یا نه.

Authority با استفاده از محاسبات مدل یادگیری ماشینی، به دست می آید. یعنی داده های جدید می توانند روی عدد نهایی اتوریتی اثر بگذارند. به همین دلیل عدد گزارش شده برای دامین اتوریتی (Domain Authority) به صورت پیوسته در نوسان است. در نتیجه دامین اتوریتی را یک کمیت نسبی در نظر بگیرید. یعنی بسته به اینکه سایر سایت ها وضعیت لینک هایشان چطور تغییر کند، عدد Domain Authority سایت ما مداوم آپدیت می شود.

پیج آتوریتی یکی دیگر از مقیاس های ارائه شده سایت Moz است که پیش بینی کننده رنک یک “صفحه مشخص” در نتایج جستجوی گوگل است. بنابراین در حالیکه دامین اتوریتی را برای کل یک دامنه تعریف می کنند ، page authority فقط برای یک صفحه اندازه گیری می شود. سیستم و روش اندازه گیری این دو پارامتر بسیار شبیه به هم است. به دلیل تاثیر گذاری MozRank و MozTrust در محاسبه پیج اتوریتی، می توان با فاکتورهای تقویت کننده این دو پارامتر بر روی پیج آتوریتی اثر گذاشت. یکی از بهترین راههای تقویت پیج اتوریتی (page authority) بهبود وضعیت لینک های صفحه یا link profile آن است. بنابراین دریافت لینک خارجی (external link) از صفحاتی که اتوریتی بالایی دارند می تواند به بهبود پیج اتوریتی شما نیز کمک کند. اهمیت این مساله زمانی خود را نشان می دهد که پای بک لینک های معتبر به میان می آید. شاید نگاهی گذرا به عدد PA و DA آنها کمک کننده باشد. پیج آتوریتی نیز به مانند دامین آتوریتی ، یک مقیاس لگاریتمی ۱۰۰ امتیازی است و در اینجا نیز قواعد لگاریتمی صادق بوده و کسب رتبه از ۲۰ به ۳۰ بسیار ساده تر از ۶۰ به ۷۰ است. این مقیاس به دلیل ” مقایسه ای” بودن ، به‌طور مرتب توسط سایت MOZ برای صفحات مختلف آپدیت می شود. بنابراین تغییر در مقدار عددی پیج آتوریتی چیز عجیبی نیست.

 

برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.09387015831

پیج اتوریتی مبحثی است که امروز در موردش قرار صحبت کنم. برای دانستن قدرت سایت، برای تست قدرت یک صفحه، Page Authority و دامین اتوریتی ساخته شده. این ابزار از 1 تا 100 به صفحه سایت شما امتیاز میده. در این قسمت از آموزش سئو همراه آترین نت باشید.

 

Page Authority یا PA امتیازی است که توسط Moz تولید شده است که پیش بینی می کند که یک صفحه در یک سایت چه رتبه و امتیازی دارد. نحوه محاسبات امتیازات  مثل دامین اتوریتی است. از یک تا 100، و هر چه امتیاز بیشتر باشه رتبه اون صفحه بالاتر است. نحوه رتبه دهی Page Authority بر اساس تعداد لینک های ورودی و خروجی به یک صفحه و … محاسبه میشه.[

ما امتیاز یک صفحه را در مقیاس لگاریتمی 100 در نظر میگیرم. بنابراین، برای رسیدن به امتیاز 20 تا 30 به میزان قابل توجهی کار راحت تری پیش رو داریم. اما برای رسیدن به امتیاز 70-80 کار ما به مراتب سخت تر است.

Page Authority قدرت رتبه بندی یک صفحه را اندازه می گیرد، Domain Authority یا دامین اتوریتی میزان قدرت کل دامنه یا زیر دامنه ها را اندازه گیری می کند. با این حال نحوه محاسبه این دو موارد به یه شکل است.

    09387015831

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

} logo-samandehi