روش افزایش پیج اتوریتی

 

۱.افزایش بک لینک های پیج

 

بک لینک ها بهترین راه برای افزایش پیج اتوریتی هستند . اگر یک پیج تعداد زیادی بک لینک از سایت های دیگر داشته باشد ، پیامی مثبت است برای موتور های جستجو مانند گوگل . گوگل بیشتر از قبل شروع میکند به اعتماد کردن به پیج شما چون خیلی از سایت ها به محتوای پیج شما اطمینان کردند . ( به پیج بک لینک دادند )

در این مقاله میتوانید نکات ساخت بک لینک در سال ۲۰۱۶ را مطالعه کنید .

۲.لینک های دورن سایتی خود را بهینه کنید 

 

لینک های دورن سایتی یا داخلی در افزایش پیج اتوریتی تاثیر دارند . اگرچه ترافیکی که از یک لینک داخلی با پیج رنک پایین دریافت میکنید خیلی مهم نیست ولی اینکار بهتر از کاری نکردن است . سعی کنید در صفحه هایی با اهمیت بالا مانند صفحه اصلی و … لینک داخلی درست کنید .

۳.لینک های خارجی را کم کنید

 

به یاد داشته باشید هر لینک خارجی ( از سایت های دیگر ) که درون سایتتان قرار میدهید از آتوریتی سایتتون کاسته خواهد شد . این موضوع برای لینک هایی که درون محتوا و یا در کامنت هستند نیز صدق میکند .

۴.لینک های از دست رفته را احیا کنید ( خطاهای ۴۰۴ )

برای پیدا کردن لینک های ۴۰۴ از گوگل وبمستر استفاده کنید و وقتی که این لینک ها را پیدا کردید آنها را به صفحه ی مرتبط و یا صفحه اصلی سایت ریدایرکت ۳۰۱ کنید.

۵.زنجیره های ریدایرکت ( Redirect Chains ) را پیدا کنید و از بین ببرید

 

بعضی وقتا مشکلات ساده ای درست جلوی روی ما هستند .Redirect Chains یکی از اون مشکلات سادست که حل آن میتواند آتوریتی سایت را افزایش دهد .

این زنجیره نباید طولانی باشد ، بجای چند حلقه ریدایرکت کردن پیج ها به هم فقط پیج اول و آخر را ریدایرکت کنید .

۶.تغییر ریدایرکت ۳۰۲ به ۳۰۱

 

ریدایرکت ۳۰۲ اتوریتی را به آدرس جدید منتقل نمیکند ، بنابراین از آتوریتی سایتتان کاسته میشود . بنابراین همه ریدایرکت های ۳۰۲ را به ۳۰۱ تغییر دهید .

۷.افزایش رسانه ها یا شبکه های اجتماعی

 

این یک الگوریتم جدید در موتور های جستجو هست که در حال پذیرفته شدن نیز است . موتور های جستجو شروع میکنند به وزن کردن آتوریتی سایت شما به وسیله تعداد رسانه های اجتماعی و تعداد عضو های آنها ( صرفا فقط تعداد عضو شبکه های اجتماعی مهم نیست بلکه فعال بودن آنهاست که اهمیت دارد ) .به عنوان مثال: توییت های پربازدید ،لایک ها ، تگ ها و … که یک پیج در شبکه های اجتماعی بدست می آورد یک بازخورد مثبت میفرستد برای موتور های جستجو مانند گوگل .

سعی کنید از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، گوگل پلاس ، توییتر و … استفاده کنید و سپس مشاهده خواهید کرد که پیج آتوریتی شما افزایش خواهد یافت .

۸.محتوای سایت خود را بهبود بخشید

 

محتوا مهمترین چیز بین همه این فاکتورهاست . اما یک حقیقت راجع به موارد بالا وجود دارد اونم اینکه ، یک محتوای خوب بدون پشتیبانی تاثیری در اتوریتی نخواهد داشت ، اگرچه موتور های جستجو تمایل دارند ابتدا رنک محتوای با کیفیت شما را افزایش بدهند .

محتوای شما باید مهم ، با کیفیت و یکتا باشد ( کپی نشده باشد ) تا مورد توجه موتورهای جستجو قرار بگیرد . همچنین محتوای شما باید در بردارنده کلمات کلیدی مناسب برای بهبود رنک شما در موتورهای جستجو باشد . که همین امر موجب افزایش آتوریتی پیج شما خواهد شد.

۹.پایین نگه داشتن نرخ خروج ( Bounce Rate )

 

بعد از اینکه تمام فاکتورهای بالا را رعایت کردید ، گوگل و دیگر موتورهای جستجو میخواهند میزان اعتماد و اطمینان کاربران به سایت شما را بررسی کنند .

آیا بازدید کنندگان در پیج مورد نظر می مانند ( سپری کردن یک زمان معقول برای بهره مندی از مطالب پیج ) یا همان لحظه اول پیج را ترک میکنند ؟

پیجی که بازدیدکننده های آن بلافاصله بعد از ورود پیج را ترک کنند دارای نرخ خروج ۱۰۰ % است .

شما باید محتوای خوب و مفیدی داشته باشید تا بازدید کننده کامل متن یا محتوای شما را بررسی کند . از این راه گوگل اعتبار پیج شما رو تایید و پیج اتوریتی شما افزایش پیدا خواهد کرد .

این ها راه های ساده ای برای افزایش آتوریتی سایت هستند که متاسفانه خیلی از ماها رعایت نمیکنیم .

 

 

 

از زمانی که گوگل پیج رنک را آپدیت نکرد معیار های مختلفی برای شناخت سایت های قوی از دیگر سایت ها مشخص شد.

 

بالا بودن این معیار نشان از کیفیت، برتری و اطمینان موتور های جستجو به سایت شما میباشد.

هزاران سایت آموزش سئو و راهکار های آن وجود دارد و ما الان میدانیم که کدام یک به بهترین شکل کار میکند و کدام یک جواب نمیدهد.

پیج آتوریتی  یکی از مواردی است که برای سنجش سئو سایت و رتبه وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد. این نمره معمولا در مقیاس ۱۰۰ می باشد و توسط شرکت moz ارائه شده است.

 

 

پس با نکات زیر همراه شما هستیم:

 

بک لینک ها بهترین راه برای افزایش پیج اتوریتی هستند.

اگر یک پیج تعداد زیادی بک لینک از سایت های دیگر داشته باشد، پیامی مثبت است برای موتور های جستجو مانند گوگل. گوگل بیشتر از قبل شروع میکند به اعتماد کردن به پیج شما چون خیلی از سایت ها به محتوای پیج شما اطمینان کردند. ( به پیج بک لینک دادند )

لینک های دورن سایتی یا داخلی در افزایش پیج اتوریتی تاثیر دارند.

اگرچه ترافیکی که از یک لینک داخلی با پیج رنک پایین دریافت میکنید خیلی مهم نیست ولی اینکار بهتر از کاری نکردن است.

سعی کنید در صفحه هایی با اهمیت بالا مانند صفحه اصلی و … لینک داخلی درست کنید.

به یاد داشته باشید هر لینک خارجی (از سایت های دیگر) که درون سایتتان قرار میدهید از آتوریتی سایتتان کاسته می شود.

این موضوع برای لینک هایی که درون محتوا و یا در کامنت هستند نیز صدق میکند.

برای پیدا کردن لینک های ۴۰۴ از گوگل وبمستر استفاده کنید و وقتی که این لینک ها را پیدا کردید آنها را به صفحه مرتبط و یا صفحه اصلی سایت ریدایرکت ۳۰۱ کنید.

بعضی وقتا مشکلات ساده ای درست جلوی روی ما هستند.

Redirect Chains یکی از اون مشکلات ساده است که حل آن میتواند آتوریتی سایت را افزایش دهد.

این زنجیره نباید طولانی باشد ، بجای چند حلقه ریدایرکت کردن پیج ها به هم فقط پیج اول و آخر را ریدایرکت کنید.

پیج اتوریتی (Page Authority) و دامین اتوریتی (Domain Authority) که به اختصار آن‌ها را با PA و DA نیز نمایش می‌دهند، پارامترهایی هستند که روز به روز به اهمیت آن‌ها افزوده می‌شود و در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین پارامترها در بررسی وضعیت سئوی وب سایت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم به آشنایی با این دو پارامتر پرداخته و روش افزایش اتوریتی سایت را به شما آموزش دهیم.

با غیرفعال شدن امکان مشاهدۀ پیج رنک گوگل، کاربران به دنبال معیار دیگری برای سنجش میزان قدرت و اعتبار وب سایت خود بودند. شرکت Moz.com که سایتی معتبر و شناخته‌شده در زمینۀ سئو و بهینه سازی سایت است، دو فاکتور به نام‌های پیج اتوریتی (Page Authority) و دامین اتوریتی (Domain Authority) معرفی کرد که به ترتیب بیانگر قدرت صفحه و قدرت دامنۀ هر وب سایت هستند. این دو پارامتر می‌توانند عددی بین ۱ تا ۱۰۰ داشته باشند و هرچه این عدد به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، در دامین اتوریتی نشان‌دهندۀ قدرت بالاتر دامنه و در پیج اتوریتی نشان‌دهندۀ قدرت بالاتر آن صفحه از وب سایت است.

اما ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که پیج اتوریتی و دامین اتوریتی به چه معنا هستند؟

همانطور که اشاره شد، وب سایت Moz با استفاده از الگوریتم‌های خود، تمامی وب سایت‌های جهان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و بر اساس پارامترهایی که در الگوریتم خود تعریف کرده است، به هر صفحه از وب سایت‌ها عددی بین ۱ تا ۱۰۰ را اختصاص می‌دهد. احتمالا حدس زده‌اید که Page Authority بیانگر قدرت هر صفحه از وب سایت است و طبیعتا پیج اتوریتی صفحات مختلف یک وب سایت باهم متفاوت هستند.

معمولا در میان صفحات مختلف یک سایت، صفحه اصلی دارای بالاترین پیج اتوریتی (PA) است. البته ممکن است در وب سایتی این‌گونه نباشد و صفحه‌ای دیگر، پیج اتوریتی بالاتری نسبت به صفحه اصلی داشته باشد. به‌طورکلی هرچه عدد PA در صفحات مختلف سایت به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، بیانگر قدرت بالاتر آن صفحه از وب سایت است.

بر خلاف پیج اتوریتی که مقدار آن برای هر صفحه از وب سایت متفاوت است، مقدار دامین اتوریتی برای تمامی صفحات سایت ثابت است. در واقع دامین اتوریتی (DA) بیانگر قدرت دامنۀ وب سایت شما است و هرچه مقدار Domain Authority به عدد ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، مجموعۀ وب سایت شما قدرت بالاتری دارد.

بد نیست بدانید تنها تعداد کمی از وب سایت‌های جهان هستند که دامین اتوریتی آن‌ها به عدد ۱۰۰ رسیده است. وب سایت‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک، توییتر، ویکی‌پدیا و… از نمونه وب سایت‌هایی هستند که دامین اتوریتی (DA) آن‌ها عدد ۱۰۰ را نمایش می‌دهد؛ بنابراین توقعی که ما از دامین اتوریتی یک سایت عادی داریم عددی بین ۲۰ تا ۴۰ است. در ادامۀ این مقاله در مورد تحلیل مقادیر دامین اتوریتی و پیج اتوریتی توضیح خواهم داد.

از آنجایی که دو پارامتر PA و DA توسط وب سایت Moz.com ارائه شده است، طبیعی است که محاسبۀ این دو پارامتر نیز توسط این وب سایت انجام می‌شود. البته وب سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند مقدار دامین اتوریتی و پیج اتوریتی وب سایت‌ها را با استفاده از API وب سایت Moz.com نمایش دهند. تفاوتی ندارد که برای نمایش دامین اتوریتی و پیج اتوریتی وب سایتتان از چه سایتی استفاده می‌کنید؛ زیرا در نهایت مقدار PA و DA یکسانی را مشاهده خواهید کرد.

برای بررسی دامین اتوریتی و پیج اتوریتی وب سایتتان کافیست در گوگل یکی از عبارت‌های DA Checker یا PA Checker و یا Authority Checker را جستجو کنید تا با انبوهی از وب سایت‌ها مواجه شوید که امکان مشاهدۀ اتوریتی سایت را برایتان فراهم می‌کنند. لینک تعدادی از این وب سایت‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

https://moz.com/researchtools/osehttps://www.seoreviewtools.com/website-authority-checkerhttp://www.checkmoz.com

علاوه بر این وب سایت‌ها، شما می‌توانید تولبار مخصوص وب سایت Moz.com را نصب کنید تا با ورود به وب سایت‌های مختلف بتوانید در همان لحظه، اطلاعاتی از آن وب سایت مانند دامین اتوریتی، پیج اتوریتی، تعداد بک لینک‌ها، تعداد لینک‌های خروجی و… را مشاهده کنید. کافیست به آدرس زیر رفته و تولبار را نصب کنید:

https://moz.com/products/pro/seo-toolbar

 

احتمالا پس از مشاهدۀ DA و PA وب سایتتان به دنبال تحلیل این اعداد و مقایسۀ آن با وب سایت‌های دیگر هستید تا بتوانید درک بهتری از وضعیت وب سایت خودتان داشته باشید. در ادامه می‌توانید مشاهده کنید که وب سایت‌های مختلف معمولا چه اعدادی را به‌عنوان DA و PA دریافت می‌کنند:

معمولا وب سایت‌هایی که به‌تازگی راه‌اندازی شده و یا فعالیت جدی ندارد در این محدوده قرار می‌گیرند. اگر وب سایتتان را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و یا هنوز کار بر روی سئوی سایتتان را آغاز نکرده‌اید، احتمالا دامین اتوریتی وب سایت شما در این محدوده قرار دارد. البته جای نگرانی نیست و شما می‌توانید با مطالعۀ کامل کتاب عملیات سئو و به‌کارگیری نکات آموزش داده شده، وضعیت سئوی وب سایتتان را بهبود دهید.

این عدد همچنان بیانگر یک وب سایت کاملا معمولی است که در میان انجام کارهای روتین، نیم‌نگاهی نیز به فرایند سئو و لینک سازی دارد. این نوع وب سایت‌ها جای رشد بسیاری دارند و درصورتی‌که فعالیت بهتری ازنظر سئو داشته باشند، قطعا به نتایج بهتری دست خواهند یافت.

وب سایت‌های نسبتا خوب در این محدوده قرار دارند. رسیدن به این اعداد نشان‌دهندۀ فاصله گرفتن از وب سایت‌های معمولی و حرکت به‌سوی جایگاهی خاص میان وب سایت‌های بزرگ است. اگر وب سایتتان در این محدوده قرار دارد یعنی می‌دانید که در حال انجام چه‌کاری هستید. همین روند را ادامه دهید و منتظر نتایج شگفت‌انگیز آن باشید.

وب سایت‌هایی که در این محدوده قرار دارند وب سایت‌های خوبی هستند که احتمالا مخاطبان زیادی نیز دارند. اگر سایتتان در این محدوده قرار دارد، احتمالا شما مدیر یک کسب‌وکار اینترنتی در حال رشد هستید. اینکه توانسته‌اید به این اعداد دست پیدا کنید قابل تقدیر است اما هنوز جای پیشرفت بسیاری برای شما وجود دارد.

وب سایت‌های بسیار خوب و شناخته شده که احتمالا مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی موفق هستند در این محدوده قرار دارند. این وب سایت‌ها معمولا درآمد بسیار زیادی کسب می‌کنند و به همین دلیل یک تیم شامل افراد متخصص در زمینۀ سئو و بهینه سازی سایت جهت رسیدگی به امور سئو استخدام کرده‌اند. ایده‌آل‌ترین حالت برای اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران، رسیدن به این سطح از موفقیت است.

کمتر وب سایتی در ایران وجود دارد که به این اعداد دست یافته باشد. وب سایت‌هایی که در این محدوده قرار دارند معمولا توسط درصد بسیار زیادی از افراد جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرند و وب سایت‌هایی کاملا شناخته شده و مشهور هستند.

معمولا علاوه بر وب سایت شرکت‌های مطرح و بزرگ مانند گوگل، مایکروسافت، اپل، ویکی‌پدیا و یاهو، وب‌ سایت دانشگاه‌های معتبر جهان مانند دانشگاه UCLA، کمبریج، هاروارد و… نیز در این محدوده قرار دارند. رسیدن به این اعداد، رؤیایی دشوار و دست نیافتنی برای درصد زیادی از وب سایت‌های جهان است.

پس از آشنایی با مفهوم پیج اتوریتی و دامین اتوریتی، با روش مشاهدۀ اتوریتی سایت آشنا شدیم و سپس دیدیم که مقدار عددی اتوریتی وب سایت‌ها چه اطلاعاتی در مورد آن وب سایت به ما می‌دهند. احتمالا مهم‌ترین سوالی که در حال حاضر در ذهنتان وجود دارد این است که برای بالا بردن دامین اتوریتی و پیج اتوریتی وب سایتمان چه اقداماتی انجام دهیم؟ وب سایت‌های دیگر از چه روشی برای افزایش پیج اتوریتی خود استفاده می‌کنند؟ و سوالات دیگری که در ادامه به طور کامل به آن‌ها پاسخ خواهم داد.

احتمالا می‌دانید که الگوریتم و روش محاسبۀ پیج اتوریتی و دامین اتوریتی وب سایت‌ها کاملا مخفی است و نمی‌توان به طور قطع گفت که این دو پارامتر چگونه محاسبه می‌شوند اما خوشبختانه با آزمون و خطاهایی که توسط بسیاری از متخصصان سئو در سراسر دنیا انجام شده است، می‌توان نتیجه گرفت که لینک سازی بیشترین تاثیر را در افزایش پیج اتوریتی و دامین اتوریتی سایت دارد.

هنگامی که شما برای یکی از صفحات وب سایتتان لینک سازی می‌کنید، در واقع در حال افزایش پیج اتوریتی آن صفحه و دامین اتوریتی وب سایتتان هستید. به بیان دیگر، لینک‌های ورودی به یک صفحه از وب سایتتان بر روی پیج اتوریتی آن صفحه و اتوریتی دامنه وب سایتتان تاثیر مثبت دارد. (البته لازم است داخل پرانتز اشاره کنم که لینک سازی تنها برای یکی از صفحات وب سایتتان از نظر سئو کار درستی نیست و بهتر است این کار را انجام ندهید زیرا ممکن است با جریمه یا پنالتی گوگل مواجه شوید و موقعیت فعلی وب سایتتان را نیز از دست بدهید).

 

 

روش‌های مختلفی برای ارتباط با ما وجود دارد که به طور کامل در صفحۀ تماس با ما توضیح داده‌ایم؛ اما اگر نیاز به راهنمایی دارید و یا به هر دلیلی قصد دارید همین حالا با ما تماس بگیرید می‌توانید با شماره 09387015831 در ارتباط باشید.

سامی سئو در سال 1390 با هدف آموزش طراحی و توسعه وب سایت فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر به‌طور تخصصی به آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی می‌پردازد.

آموزش‌های راستانا شامل موارد زیر می‌باشد:

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سامی سئو می‌باشد. این سایت در زمینه‌ی آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی، تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد.

 

در این آمورش ما می خواهیم با تعریف page authority چیست؟ و نحوه افزایش پیج آتوریتی در وردپرس به چه صورتی می باشد . اما آیا مفهوم صحیح آن را فهمیده ایم ؟ پس بهتر هست اکنون به معنی درست اعتبـار صفحه یا اتوریته (page authority) پرداخته و در ادامه نکاتی جهت برطرف کردن آن معرفی می کنیم. برای پی بردن به اهمیت افزایش اعتبار صفحات در صفحه (page authority) . شما می توانید با این آموزش در ادامه این مطلب بیشتر آشنا خواهید شد و پاسخ سوال page authority چیست؟ و نحوه افزایش پیج آتوریتی را دریافت خواهید کرد.

به طور معمول بالا بردن صفحه یا اتوریته مساوی با مقدار شانس معرفی سایت به کاربران توسط گوگل هست و با یک عدد بین ۱ تا ۱۰۰ معرفی می شود . سایت با اعتبـار صفحه زیاد هماهنگ است هست که در نتیجه جستجوی گوگل رتبه اول یا دوم را به خود میدهد. ولی اگر اعتبـار صفحه پایین باشد ممکن است که در صفحه اول گوگل و یا اصولا در نتایج گوگل نباشد . دقت کنید که ایـن اعتبـار جهت هر صفحه سنجیده می شود و مقدار یکسانی در کل سایت ندارد. همچنین اینکه شما در سایت خود از کدام قالب وردپرس و افزونه ها استفاده میکنید در آتوریتی سایت شما تاثیری ندارند.

محاسبه میزان اعتبار صفحه کار مشکلی هست چون عوامل زیادی برآن تاثیرگذارند و نمیتوان تنها یک علت را در آن اثر گذار دانست. محتوای متنی مناسب؛ لینک‌های خارجی به صفحه و تگ عکس ها بیشترین ارزش را در اعتبـار صفحه خواهند داشت.

اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه‌های اجتماعی و لینک ساختن داخل صفحات سایت میتواند ارزش صفحه‌های را بیشتر کند.

بالابردن اعتبار صفحات در وردپرس

 

صفحاتی وجود دارند که مشخصا ارزش زیادتری دریافت میکنند؛ برای مثال ارزش صفحه وبلاگ در مقایسه با صفحه دربـار ه ما به مراتب بالاترهست چون مطالب آن جدید میشوند؛ اشخاص دیدگاههای خویش را در آن معرفی میکنند و مقدار کار و بازدید زیادتری دارد. ارزش دامنه که بعنوان ارزش جهت کل سایت در نظـر گرفته می شود ارزش بالایی دارد اما با افزوده شدن اعتبـار صفحه ها شانس زیادتری جهت موفقیت خواهید داشت.

جهت حرف در هر زمینه‌ای که به سئو ربط دارد در نهایت به کیفیت محتوای سایت و استفاده از عکس و متن در کنار هم میرسیم؛ اتوریته از ایـن قاعده نیست. محتوای صفحات خویش را تا میزان امکان پربـار و با کیفیت کنید . گوگل رضایت کاربران و ارزش صفحه را بالا خواهد برد. سئو در سال‌های اخیر از مباحث تکنیکال و یخورده فاصله گرفته و بیشتر به سمت معیارهای کیفی و بازاریابی محتوایی حرکت می کند .

وقتی بود که گوگل هیچ ارزشی به عکس های موجود در صفحات سایت نمیداد . ولی اکنون راه های زیادی جهت پیدا کردن عکس های در اینترنت وجود دارد؛ پس با برچسب گذاری تصاویر (tag alt) بالا بردن اعتبار صفحه خود استفاده کنید . در واقع ایـن امر نشانگر رعایت اصول نگارشی و ارائه تجربه کاربری (UX) بهتر به کاربران سایت از طرف شماست . موتورهای جستجو نمی‌توانند فرق بین متن و تصویر را تشخیص دهند و با استفاده از تگ alt به آنان کمک می‌کنید که داخل سایت را بهتر ایندکس کـرده و تحت تاثیر محتوایی صفحات سایت شوند.

شاید فکر می کنید مطالب قدیمی اعتبار سایت را پایین میاورد که جواب خیر است . روزنامه‌ای را تصور کنید که سه ماه از تاریخ آن میگذرد؛ آیا مقالات آن برای شما قابل استناد هست یا ارزش خواندن را دارد؟ بروزرسانی مرتب صفحه و ایجاد تغییرات در آن ارزش صفحهرا بالا می برد  و درست به همین علت هست که وبلاگ ارزش زیادتری کسب می نماید . گوگل هر روز  اعتبارزیادتری جهت محتوای تازه و آپدیت صفحات سایت‌ها قائل شده و به سایت‌هایی با محتوا تازه مقام بهتری در صفحه نتایج جستجوی خود می‌دهد. آپدیت سایت صرفا به معنای تولید صفحات جدید برای یک سایت نیست؛ بلکه با تغییر و تکمیل مطالب قدیمی صفحات سایت می توانید آن را آپدیت کرد و در نگاه گوگل سایتی پویا و ارزشمند به نظـر رسید.

در حوزه کار در اینترنت مسلما اشخاص زیادی مشغول به کار هستند ؛ آنها را از طریق جستجو گر پیدا کنید و با هم مطابقت دهید؛ سایت‌های همدیگر را در صفحات خود ارجاع دهید و در مورد همدیگرمطلب بنویسید؛ با ایـن کار سریع ارزش صفحه بالا خواهد رفت.

بالابردن اعتبار صفحات در وردپرس

 

جهت رسیدن به صفحه اول گوگل و نتایج بالایی آن نیاز به اعتبـار صفحه مناسب دارید؛ همچنین اگر میخواهید که وضعیت الان سایت خویش را ببینید و با رقبای اصلی خود مقایسه کنید از وسائل Open Site Explorer شرکت MOZ استفاده نمایید؛ که مقدار ارزش صفحه و ارزش کلی سایت را به نشان میدهد.

دامین اتوریتی سایت یک شاخص اندازه‌گیری وب‌سایت است که توسط MOZ.com منتشر شده است و یکی از شاخص های مهم برای سئو وب‌سایت شماست.هرچه دامین اتوریتی یا اعتبار دامنه وب‌سایت شما بالاتر باشد میزان ترافیک و رتبه سایت شما بالاتر می رود.

در اینجا ما چند نکته عملی (درباره افزایش domain authority) به شما خواهم گفت و شما را متقاعد می‌کنم چطور آن را بهبود ببخشیداما قبل از گفتن نحوه بهبود دامین آتوریتی دانستن چند نکته الزامی است.

با دانستن این نکات شما خواهید فهمید دومین آتوریتی چی هست و شما برای افزایش یا بهبود آن به چه سمتی باید حرکت کنید.دامین آتوریتی بر مبنای چندین فاکتور هست: ۱- لینک هایی که به سایت شما از سمت سایت هایی با اعتبار بالا روانه می‌شوند در درجه اهمیت اول قرار دارد. ۲- به دست آوردن دامین آتوریتی بالا مثل ۱۰۰ خیلی سخت است و شایدم امکان‌پذیر نباشد سایت هایی مثل فیسبوک و تویتر دامین آتوریتی بالایی دارند, بنابراین ناامید نشوید. ۳-  دامین اتوریتی سایت خیلی سخت است که به صورت مستقیم تغییر داده شود و شما نمی‌توانید مثل متا تگ‌ها آن را تغییر دهید.

بالا بردن اتوریتی دامنه سایت مستلزم بهبود پروفایل لینک شخصی شما هست و در یک سطح پایه‌ای برای داشتن یک پروفایل لینک خوب شما دو گزینه دارید :

 

خب اول درباره گزینه اول کمی بحث کنیم, یعنی از شر لینک های بد خلاص شویم, خب این کار خیلی ساده است کافی درخواست آن را بدهید و این لینک ها را رد کنید.اما اینکه چطور لینک های خوب به دست آوریم باز هم شما دو گزینه دارید:الف) شما سر ویس‌های خدمات سئو خود را بکار بگیرید و لینک های باکیفیت و واقعی از آن‌ها دریافت کنیدب) یک سایت با اطلاعات ارزشمند بالا ایجاد کنید که دارای محتوای عالی باشد و اصطلاحاً به این گزینه بازاریابی محتوا می‌گویندچیزی که من درباره بازاریابی محتوا فهمیدم بهترین راه حل داشتن دامین آتوریتی بالا است ولی در ادامه چند نکته که به صورت نجومی می‌تواند در افزایش دامین آتوریتی سایت شما تأثیر دارد, اشاره خواهم کرد.

سایت شما در مرحله اول باید تمام جنبه‌های فنی سئو را رعایت کرده باشد و این به این معنا نیست که فقط با صرف بهینه سازی ساختار url و فایل robots.txt دامین آتوریتی شما افزایش می‌یابد بلکه این جزو الزامات افزایش دامین اتوریتی سایت شما است.

در واقع سئو فنی مرکز ثقل تلاش ما برای بهبود دامین آتوریتی سایت شما است  و این شامل تمام جزئیات فنی مثل ساختار سایت, ناوبری, کیفیت لینک ها, ساختار url, تگ‌های عنوان, تگ alt, تگ توضیحات و غیره می‌باشد.بنابراین مطمئن شوید که وضعیت سئو شما در موقعیت خوبی است و بعد به مرحله بعدی بروید.

 

خب حالا ما به موضوعی اشاره می‌کنیم که به صورت مستقیم بر دامین آتوریتی شما تأثیر دارد, اگر شما بازاریابی محتوای خوبی داشته باشید و محتوایی لینک پذیر ایجاد کنید خیلی خوب می‌توانید دامین آتوریتی سایت تان را افزایش دهید.

نمونه‌ای از این محتواها اینفوگرافیک ها هستند که خیلی خوب از طرف افراد لینک دریافت می‌کنند.محتوا مرکز کار ما برای ایجاد دامین آتوریتی بالا است و بدون ایجاد محتوای جذاب هم سایت ما خسته‌کننده خواهد بود و تلاش‌های ما بی‌نتیجه و در بازاریابی محتوا شکست می‌خوریم.

بعضی افراد هستند که خیلی شور و شوق دارند که بک لینک های باکیفیت دریافت کنند و از ساختار داخلی خودشان غافل می‌شوند.و من به شما تاکید می‌کنم که شاید ۵۰ درصد از لینک سازی مربوط به ساختار لینک های داخلی سایت شما است و نیاز است به آن اهمیت دهید.لینک سازی داخلی باعث ایجاد یک ساختار شبکه قدرتمند برای هر دوی کاربر و موتورهای جستجو می‌شود در نتیجه ربات‌های جستجو در سایت شما می‌خزند و محتوای شما را ایندکس می‌کنند.

یک سایت که لینک سازی داخلی ضعیف دارد به این تشبیه می‌شود که شما چند سنگریزه را روی هم بچینید و هر آن امکان فروپاشی داشته باشد ولی یک سایت با ساختار لینک سازی قدرتمند مثل این است که سنگریزه‌ها با بتن به هم وصل شده باشند و کامل هم استحکام داشته باشند.بنابراین باید تا می‌توانید محتوای سایت خودتان را افزایش دهید و در داخل این مطالب هم به همدیگر لینک دهید و ساختار لینک سازی‌تان را تکمیل نمایید.

سئو همش رشد و خوشحالی نیست بلکه برای افزایش دومین آتوریتی بعضی موارد در سئو وجود دارد که یکسری کارهای تکراری و بیخود برای شما ایجاد می‌کند و باید آن‌ها را اصلاح کنید.این فرایند هم ساده نیست ولی ارزشمند است, شما باید لینک های مضر خود را حذف کنید و این فرایند هم برای زمان حال و هم آینده است.همیشه باید در حال رصد کردن پروفایل لینک خودتان باشید و با پیدا کردن لینک های اسپم از شرشان خلاص شوید.با حذف منظم لینک های اسپم از پروفایل لینک خودتان یک مزیت رقابتی بزرگ کسب خواهید کرد و طبق تجربه من چیزی نیست که اکثر وبمسترها این کار رو به صورت منظم انجام دهند.

مطمئناً هستند افرادی که مدیران سایت ها را تشویق به پاک‌سازی پروفایل شان می‌کنند ولی طبق تجربه من افراد تا زمانی که دچار جریمه گوگل نمی‌شوند به سمت این کار نمی روند. بنابراین منتظر نمانید که یک شوک جریمه از گوگل دریافت کنید و سعی کنید به صورت منظم ماهانه یا دو هفتگی این کار را برای خود تعریف کنید.برای حذف لینک های اسپم مقالات زیادی وجود دارد که می‌توانید مراجعه کنید.ولی در نهایت اگر پروفایل لینک شما پر از لینک های اسپم باشد شما در این زمینه به موفقیت نمی‌رسید و در افزایش دومین آتوریتی نتیجه ای نمی گیرید.

اگر مراحلی که در بالا توضیح دادیم رعایت کنید دومین آتوریتی شما افزایش خواهد یافت. یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در بهبود دامین اتوریتی قدمت یا سن دامنه است و همیشه سایت های با قدمت بالاتر توانسته‌اند آتوریتی بالاتری کسب کنند.

برای مشخص کردن سن دامنه خودتان از ابزار رایگان سایت webconfs.com می‌توانید استفاده کنید.بنابراین اگر نکات فنی سئو رعایت نشود, محتوای جذاب و تازه ایجاد نشود, ساختار لینک سازی داخلی اصلاح نشود و لینک های مضر حذف نشود تغییری در دامین آتوریتی شما ایجاد نخواهد شد.

در این مقاله ما به  راه های افزایش domain authority (اتوریتی دامنه) اشاره کردیم ولی مهم‌ترین نکته را داشتن محتوای تازه و بازاریابی محتوا ذکر کردیم.با تمرکز روی بازاریابی محتوا ترافیک, افزایش خروجی‌های موتورهای جستجو و افزایش رتبه را خواهید داشت و سایت شما در صفحه اول گوگل به نمایش در می‌اید.

 

 

اتوریتی یکی از موضوعات رایج و مهمی است که متخصصان سئو با آن روبرو هستند. بیشتر استراتژی های سئو همچون ایجاد محتوای با کیفیت و لینک بیلدینگ تنها به منظور بهبود اتوریتی انجام  می‌شوند. با اینحال اتوریتی به تنهایی نمی‌تواند دیده شدن سایت در موتورهای جستجو را تضمین کند. ارتباط صفحه با کوئری جستجو شده نیز بسیار مهم است، اما بی شک اتوریتی نشانگر عملکرد خوب سئو است.

هنوز هم دوست دارید اتوریتی صفحه خود را به دست آورید؟ خوب این یکی از فاکتورهای رتبه بندی است که در اصل برای یک هر صفحه به صورت جداگانه محاسبه می گردد. اتوریتی صفحه واژه ای است که برای اولین بار توسط شرکت MOZ معرفی شد و در حقیقت توانایی و ظرفیت تخمین زده شده رتبه بندی یک صفحه است.

خوب حتما از خودتان می پرسید اتوریتی خوب چیست. هر چقدر اتوریتی صفحه بالاتر باشد ظرفیت و توانایی آن صفحه برای رتبه بندی در موتورهای جستجو به خصوص گوگل افزایش پیدا می کند. بنابراین بررسی اتوریتی صفحه به کمک این ابزار می تواند ایده خوبی در مورد قدرت صفحات شما در میان رقبا را نشان دهد و تلاشی که باید در حوزه سئو انجام دهید را بیان نماید. زمانی که ایده ای در مورد اتوریتی صفحه داشتید یک سوال به ذهنتان خطور می‌کند و آن هم این است که چگونه آن را پیدا کنیم. برای اینکار به یک ابزار شناخته شده و معروف نیاز دارید. خوشبختانه شما می توانید این ابزار را به راحتی پیدا کنید. این ابزار همانند یک ابزار جادویی کار می کند و امتیاز پیج اتوریتی را در عرض چند ثانیه نمایش می‌دهد. اگر سایتی دارید، دانستن پیج اتوریتی برایتان ضروری است.

اندازه گیری های متعدد مستقیم و غیر مستقیم بر روی اتوریتی وجود دارد که توسط MOZ ایجاد شده است. دو مورد از اتوریتی های مهمی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد اتوریتی صفحه (Page Authority) و اتوریتی دامنه (Domain Authority) است. اگر  در این صفحه هستید و قصد دارید ابزار بررسی page authority را مورد استفاده قرار دهید حتما تفاوت بین پیج اتوریتی و دامین اتوریتی را می دانید. با اینکه اتورینی قدرت رتبه بندی یک صفحه را نشان می دهد اتوریتی دامنه سنجشی برای دیده شدن و قدرت رتبه بندی کل دامنه یا زیر دامنه است. شما می توانید به کمک ابزار بررسی دامین اتوریتی امتیاز اتوریتی دامنه خود را ببینید.

شما قربانی پیج اتوریتی پایین هستید و می‌خواهید آن را افزایش دهید؟ خوب جایی آمده اید! اجازه دهید برخی از روش های موجود برای بهبود اتوریتی صفحه را با هم مرور کنیم.

ایجاد صفحه بر روی دامنه ای که دامین اتوریتی بالایی دارد باعث افزایش اتوریتی صفحه نیز می‌شود. مطمئن شوید که محتوای صفحه ارائه شده بسیار مرتبط است و عاری از دزدی ادبی است. اطمینان حاصل نمایید که صفحه شما به خوبی برای سئو بهینه سازی شده و کاربردی است. لینک دهی داخلی به صفحه باید مدنظر قرار گیرد. تا جایی که می توانید لینک های با کیفیت به دست آورید. لینک با کیفیت از سایت های مرتبط و با اتوریتی بالا به دست می آید. فراموش نکنید که هر نوع لینک بدی که ممکن است به سایت‌تان اشاره کند را پاک کنید. به طور منظم رتبه اتوریتی صفحه را به کمک این ابزار بررسی کنید.

همانطور که می دانید ابزارهای متعددی برای بررسی اتوریتی صفحه وجود دارد. خوب سوال اینجاست که چرا باید از ابزار ما استفاده کنید؟ نیازمندی ها و راحتی کاربران همیشه جزو اولویت های برتر ما بوده است. ما ابزار قابل اعتماد، سریع و عاری از خطایی را در اختیار شما قرار می دهیم. نه تنها می توانید به راحتی و با سرعت کار خود را انجام دهید بلکه این ابزار رایگان است. علاوه بر این کارکرد ساده ای دارد. از همه مهمتر اینکه با کمک این ابزار به راحتی می‌توانید پیج اتوریتی را به صورت همزمان برای 20 صفحه خود محاسبه کنید.

در میان ابزارهای بی شماری که برای بررسی اتوریتی صفحات وجود دارد ما تضمین می کنیم که این ابزار راحت ترین و ساده ترین ابزاری است که تا به حال دیده اید. شما می توانید از این ابزار برای بررسی امتیاز خود استفاده کنید. کافیست آدرس صفحه مورد نظر را وارد کنید. این ابزار اتوریتی صفحه موردنظر را نشان می‌دهد. همچنین می توانید تعداد دامنه های روت لینک دهنده و نیز کل لینک های اشاره کننده به هر صفحه را پیدا کنید. حالا بهتر است خودتان این ابزار را امتحان کنید و بازخوردتان را از این ابزار در اختیار ما قرار دهید.

 

پیج آتوریتی یا به اختصار PA، امتیازیست که توسط سایت Moz یه یک صفحه داده می شود و با استفاده از این امتیاز می توان به پیش بینی رتبه آن در صفحه نتایج جستجو یا همان SERP پرداخت. رنج پیج اتوریتی بین 1 الی 100 است و هرچه این عدد بزرگتر باشد، احتمال اینکه آن صفحه در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کند بیشتر است.

Page Authority بر مبنای اطلاعات جمع اوری شده از Mozscape، ربات پایشگر Moz و سایر پارامترها مانند MozRank، MozTrust و دیگر فاکتورها به دست می آید. همانند دامین آتوریتی، برای محاسبه این عدد، از یک مدل هوش مصنوعی که رتبه صفحه را در رقابت با رقبا میسنجد، استفاده می شود و بر اساس فرمول های پیچیده ای پیج آتوریتی به دست می آید.

پیج اتوریتی بر مبنای یک فرمول لگاریتمیست و رنج ان از یک تا 100 می باشد. بنابراین ارتقا این عدد از 20 به 30 آسانتر از افزایش آن از 80 به 90 است. سایت Moz همواره این عدد را به روز رسانی می کند و به همین دلیل ممکن است این عدد برای صفحه شما همواره در حال نوسان باشد.

به این خاطر که Page Authority یک معیار سنجش نسبیست همواره به سایر رقبای شما هم بستگی دارد. بنابراین افزایش و کاهش این عدد به صورت مستقیم صرفا با فعالیت های شما نمی تواند رابطه مستقیم داشته باشد. اما از آنجا که معیاری عددی برای یک صفحه مشخص می کند و خروجی آن به صورت کیفی (مانند خوب یا بد) نیست، بنابراین می تان از آن برای مقایسه سایت ها با یکدیگر استفاده کرد.

پیج آتوریتی بیانگر امتیاز یک صفحه در کنار رقبایش است، در حالی که دامین آتوریتی بیانگر قدرت کل دامنه در برابر سایت های رقیب می باشد. با این حال این دو مقدار از یک روش تقریبا یکسان به دست می آیند.

پیج اتوریتی در بسیاری از پلتفرم ها و ابزارهای موجود در اینترنت قابل رویت است. در اکوسیستم Moz نیز می توانید با استفاده از صفحه Open Site Explorer، افزونه کروم MozBar و یا در بخش SERP ابزار Keyword Explorer، آن را مشاهده کنید.

پیج اتوریتی بر اساس همان سیستم محاسبه دامین آتوریتی به دست می آید و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تعریف دامین آتوریتی مراجعه کنید. اما در حالت کلی، این عدد بر اساس اطلاعات جمع آوری شده بر اساس Mozscape و سایر پارامترهایی مانند بک لینک ها به دست می آید. ذکر این نکته ضروریست که در محاسبه این عدد از پارامترهایی مانند کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا استفاده نمی شود.

همانند دامین آتوریتی، این فاکتور به عوامل زیادی وابسته است و صرفا با تغییر یک یا چند پارامتر نمی توان به افزایش آن به صورت مستقیم پرداخت. این عدد برایندی از حدود 40 پارامتر می باشد و رتبه سایر سایت ها نیز بر آن موثر است. بنابراین به صورت مستقیم نمی توان بر این پارامتر تاثیر گذاشت.

بهترین راه برای تلاش در جهت افزایش پیج آتوریتی، افزایش تعداد بک لینک های با کیفیت سایت می باشد. با استفاده از انتشار محتوای جذاب برای کاربر برای ترغیب آنها به اشتراک گذاری و همینطور انتشار رپورتاژ آگهی که در سایت رادزاد نیز امکان پذیر است، می توان به ارتقا این مهم دست یافت.

Page Authority به فاکتورهای زیادی وابسته است و تغییر هر یک از آنها موجب نوسان در مقدار این عدد می گردد. توضیحات بیشتر در این زمینه را میتوانید در اینجا بخوانید.

با سلام. وبسایت بسیار پر محتوایی دارید و اینش خوبه که تمام مطالب رو یک جا جمع آوری می کنید. سوالم اینه که آیا دامین آتوریتی همیشه بیشتر از پیج اتوریتیه؟

پاسخ به کسری: نه همیشه. اما برای اکثریت صفحات یک سایت همینطوره. در یک سایت احتمالا فقط برای صفحه اصلی شاید پیج آتوریتی بیشتری رو نسبت به دامین آتوریتی ببینیم (مثل سایت رادزاد). اما حتی این مورد هم قطعیتی نداره.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

} logo-samandehi